Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Frukost med hund

Publicerad 2006-10-17 10:39:48 i Hunden Mumma,

Mumma är riktigt morgontrött. När jag kom upp till sovrummet med frukostbrickan hade hon hoppat upp i sängen och gosat ner sig på täcket. En låtsasvalp fick följa med. Det märks att skendräktigheten börjar gå över för hon är inte alls lika intresserad av pipdjuren.

- Kan du inte vara skendräktig en månad till, säger jag till Mumma.

Hon är så extra gosig och klappvänlig under den tiden. Jag kan sitta i timmar och klappa och smeka den lena pälsen. Jag sitter ofta i sängen på natten och håller i hennes fina små tassar. Och hon njuter.

Gör jag såna saker i vanliga fall morrar hon. Mumma tål inte att man håller i hennes tassar.
Så jag passar på nu när hon är låtsasmamma.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-17 17:35:36

Mumma är verkligen en dam som vet vad hon vill. Mina hundar har inget emot att jag håller deras tassar och jag tycker det är lite mysigt. Brukar hålla Bangos tass i min hand när vi sover för natten. Adina ligger nere i knävecken så det blir lite svårare

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-17 18:27:19

Stella var så urgosig förut när hon löpte- men Sambon fick spel på skrikandet o så fick hon P-piller o blev en SKITSUR katt- :-( Tack o lov blev hon en Go´katt igen efter kastrering!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-18 00:14:36

Gunnel: Åh, vad mysigt att hålla tassen med vovven. :)

SoP: Hormoner! :)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-18 04:46:34

Hormoner-måste vara världens biologiska vapen- totalstyrning- *rysa* vem är jag? med eller utan hormonerna- >Nej, behöver nog sova.

Postat av: man i tiden

Publicerad 2006-10-21 02:18:07

Tja Darkie
Kul att läsa om din vovve. Med en tår i ögat konstaterar jag att min inte finns hos mig mer. Tommare än tomt här hemma.
Ha de bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela