Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag förnekar

Publicerad 2006-10-14 02:31:50 i Lite av varje,

Någon har fått för sig att jag är blond. Nej, nej, nej. Jag har vanligt typiskt svenskt råttfärgat hår. Förut slingade jag håret så jag var mycket blond. Men sen bytte jag stil och nu är det mörka färger som gäller.
Själv glömde jag ganska snabbt den blonda perioden. Men minns mycket väl min läkares förbryllade min när hon träffade mig som patient för första gången. Hon kände inte riktigt igen mig. Hon minns mig som blondin.
Det är kul att läsa om vilken bild mina bloggvänner har av mig. Någon gång får jag väl bli så modig att jag lägger ut ett färskt foto av mig själv på bloggen.
Tillsvidare får ni nöja er med bilden av mig som barn med hästsvans och stor rosett. Det är ju jag som finns på den lilla svartvita bilden däruppe till vänster i bloggen. Och jag var nog mycket sötare som barn. :)

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-14 03:25:40

Nå- jag var inte Helt fel ute ändå då- ;-) jag är också den "cendré" modellen- men jag har inte sett mer än max några cm av det äkta sen 18årsåldern tror jag.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-14 03:44:23

Läste att det är bra att ha cendréfärg på håret. För då passar man i alla möjliga olika färger. Om man vill förändra sig.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-14 20:52:51

*S* tur det-- jag hade en blond period- varade nog ungefär tre veckor- jag såg helt grotesk ut. Så jag hällde rödfärg i som först fick folk att ramla baklänges, o sen tonade ur sig till hemsk morotsfärg som bara saggade värre o värre- *skrattar* fy -

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela