Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Kan det bli bättre?

Publicerad 2006-09-29 04:29:06 i Hälsa och ohälsa,

Jag önskar att jag kunde säga att jag sköter om mig själv lika bra. Men icke. Har tappat motivationen. Promenaderna går jag alltid men maten är jobbig. Jag är aldrig hungrig utan tvingar mest i mig maten.

Igår åt jag min vanliga vinterfrukost för första gången efter sommaren. Gröt gjord på fiberhavregryn, blåbärssylt, mjölk, ett kokt ägg, ett litet glas juice och gott te. Vilken skillnad det gjorde. Jag var pigg hela dagen efter en så bra start. Hela sommaren har jag ätit yoghurt och flingor till frukost. Möjligen tvingat i mig en macka. Min sommarfrukost var god men jag fick inte mycket energi av den.

Jag är en typisk teoretiker nu igen. Vet så väl att rehabilitering inte bara handlar om träning, gå hos sjukgymnast/naprapat/massör eller vad man nu väljer. Det omfattar hela livet. Och det omfattar definitivt maten. Man blir inte frisk av att äta dåligt.
Måste skärpa mig när det gäller praktiken också.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-29 20:54:20

Det går utmärkt bra att äta gröt på sommaren. Jag äter det hela året om....blir inte människa annars

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-09-30 00:11:28

Det är så gott!
Man kan ju äta gröten med färska bär på sommaren. Mums.
Jag måste skärpa mig med frukosten!

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-09-30 09:34:57

Ta ett ägg också till frukost, bra med proteiner, man är mätt länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela