Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Att göra innan jag svimmar

Publicerad 2007-02-16 08:23:52 i Tankar,

Det blev inte mycket sömn. Ingen sömn alls faktiskt. Jag blev tvärpigg.
Klockan 10 ska hunden ut på en kort morgonpromenad. Då kommer jag att vara trött.

Undrar om Mumma kan gå en promenad själv idag.
Aj! Nu bet hon mig.

Dagens to-do list:
• Apoteket – lämna in recept från både mig och min mor. Är surfi**an där igen vet jag inte vad jag gör.
• Handla åt föräldrar? Vill inte. Kanske räcker om jag gör det på lördag.
• Hämta grannens post.
• Köpa tulpaner. Det är roligt!
• Tvätta? En maskin är trasig. Jag kommer aldrig ikapp med tvätten.
• Stryka? Neeeej! Jag kan inte. Får ont.
• Städa. Det behövs. Får räcka med sovrummet.
• Gå lång hundpromenad. Det blir underbart! Bästa stunden på dagen.
• Gå två promenader till.
• Skicka brev åt föräldrar. Nu!
• Fixa tv åt föräldrar. Eller ringa till reparatör. Nu!
• Fixa antivirusprogrammet nu när jag fått ny licensnyckel. Viktigt!

• Pyssla med bloggarna. Det är frivilligt.
• Skriva i bloggen. Också frivilligt.
• Läsa bloggar. Samma här.

• Vila.
• Sova.
• Äta.
Det står inte på listan men borde nästan göra det. För jag glömmer...

Sen tillkommer säkert en mängd saker som omgivningen lastar på mig.

Kommentarer

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2007-02-16 09:34:58

Jag förstår inte. Varför verkar de som har mest behov att ta det lite lugnt vara de som har mest att göra? Herreminje, om jag var ledig skulle jag INTE vilja ha den där listan. Bort med den! Bort!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-02-16 09:51:32

nu blev jag jättejättetröttare. Men nu ska du ut med Mumma .. och jag ska jobba hela dagen.

kram

Postat av: Bambi

Publicerad 2007-02-16 10:12:15

Kan inte någon annan göra nåt av allt det där? Du mår ju inte bra....*kram*

Postat av: Aradil

Publicerad 2007-02-16 10:13:41

Fy vilken lista!
Hoppas du kan få bort några punkter (jag skulle åtminstone skippa strykning och städning, det klarar jag mig utan). Lycka till med allt :)
Styrkekramar från mig

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-02-16 19:24:57

Hinner du med allt det där på en dag?? Ta det lugnt och var rädd om dig!!

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2007-02-17 01:51:13

Jag fattar inte hur jag orkar.
Men det är väl promenaderna med Mumma som gör att jag har energi kvar.
Ser inte klokt ut när jag skriver en lista.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-02-17 01:52:02

Jag blir trött själv!

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2007-02-17 01:53:05

Nej, jag mår inte bra.
Åh...
Stoppa världen!

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2007-02-17 01:53:57

jag struntade i en del saker.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-02-17 01:54:24

Varken hinner eller orkar.
bah...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela