Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dåligt år på apoteket

Publicerad 2007-02-16 01:36:58 i Min hälsa,

På apoteket försöker personalen ständigt att uppfostra mig.
Det kommer alltid någon ny som ska leka besserwisser.

Senast var det en dam som inte orkade beställa hem den mängd ögondroppar jag behövde.
Hon tyckte att det räckte med halva mängden av det läkaren skrivit ut på receptet.
Nu fick damen vackert beställa hem fler kartonger med ögondroppar.
Ganska rimligt tycker jag eftersom jag använder enorma mängder av ögondroppar pga tråksjukdomen Sjögrens syndrom.

Jag har ingen lust att förklara om min sjukdom varje gång jag är på apoteket.
Ge mig det som läkare har skrivit ut på recept. Tack!
Ögondroppar är inte precis någon beroendeframkallande eller ”farlig” medicin.

Jag suckade inombords när jag gick.
Damen hade väl en dålig dag. Tänkte jag.

När jag hämtade dom nya ögondropparna så var det samma dam igen.
Hon var inte glad nu heller. Snarare mer irriterad.
Men hon kanske har ett dåligt år. Vad vet jag?

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2007-02-16 02:46:34

*S* alla har vi våra dagar? jag får en tub creme till fötterna för Mycket - för att jag skulle ha en provtub först, sen den stora om jag gillade den- men jag får den stora och provtuben varje gång, fast jag säger till ? - den tar Sambon till sina jobbarhänder !

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-02-16 02:52:46

Jag är som en solstråle för jämnan.
Eller kanske inte... :)

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2007-02-16 09:39:48

Men vad i hel(/&te? Kärringarna på Apoteket har väl inget att säga till om när det gäller dina recept? Vad arg jag skulle blivit. En avhyvling som heter duga, det är vad tanten skulle fått av mig. Fast jag är tant själv förstås. War of the tants.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2007-02-17 02:06:07

Jag ska försöka att skriva mer om tanten.
Om hur otrevlig hon var mot en annan kund. Det var extremt.
Jag är tant själv så... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela