Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Färglös

Publicerad 2007-02-07 21:20:42 i Dagens,

Alla färger försvinner den här årstiden. Ute alltså.
Det är bara vitt och svart. Eller grått.
Solen håller sig borta här.
Annars medger jag att soliga vinterdagar kan vara vackra.
Gnistrande snö och en klarblå himmel är fantastiskt. På bild. :)

Jag är beroende av färger. Glada, varma färger.
Känns som om jag vissnar av kylan och bristen på liv.

I höstas klagade jag mycket över hur mörkt och trist det var ute.
Någon skrev en enkel kommentar om att hon tyckte att det var ganska skönt med mörka höstkvällar. Lite kravlöst.
Och jag fick en tankeställare.
För egentligen gillar jag också mörka kvällar. När jag kan tända ljus och kura ihop mig i soffan med en mugg te. Titta på tv och bara ta det lugnt.
När jag kan lägga mig klockan fem och sova en stund utan att någon tycker att det är konstigt.
För att alla är lika trötta och sega. 

Så nu tittar jag på era vackra vinterbilder och intalar mig att jag älskar vintern.

Kommentarer

Postat av: Christina W

Publicerad 2007-02-07 22:22:07

Jag tycker vintervitt är vackert men tycker också om färger så idag färgades hemmet lite extra av nyinköpta tallrikar i alla de färger.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-02-07 22:30:41

Går det bra ... med intalandet? ... jag håller fullkomligt med dig .. grått o jävligt är fypestopina:-(

Postat av: Darkangel svarar Christina W

Publicerad 2007-02-07 22:48:46

Är bara vintergrått här nu. :)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-02-07 22:50:50

Det går sådär. :)
Men jag försöker!

Äh, jag shoppar på internet i stället.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-02-08 19:27:12

Vet du...ingen är sämre än den kan ändra sig. Du kanske till och med kommer att se fram emot nästa vinter :O)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-02-09 04:47:44

Det händer att jag ändrar mig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela