Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ring inte

Publicerad 2007-02-02 17:26:08 i Dagens,

Undrar vad en plåtfirma i Västerhaninge ville mig i förmiddags?
Det verkade viktigt eftersom dom ringde fem gånger inom två minuters tid.

Ingen idé att någon ringer till mig. Jag svarar sällan i telefon.
Idag var ringsignalen avstängd.
När stängde jag av ringsignalen? Men det var en begåvad idé. Ska göra så oftare.
Jag gillar inte att prata i telefon.

Mobilen kan få störa mig ibland. Jag ringer faktiskt själv med den. :)
Men annars…
Nja, skicka ett mejl.

Kommentarer

Postat av: Aradil

Publicerad 2007-02-02 18:01:58

Så funkar jag också. Borde egentligen säga upp abbonemanget för jag svarar inte i telefon och jag använder den sällan överhuvudtaget.

Det finns ju som sagt mejl och mobil :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-02-02 20:40:23

Jag svarar när det ringer men är jag upptagen av något annat då får det ringa tills jag är klar med det som ska göras

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2007-02-02 23:42:25

Gör du också så?! :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-02-02 23:43:01

Klarar du av att höra alla signaler?

Postat av: Christina W

Publicerad 2007-02-03 11:45:41

En dag när jag kom hem hade jag fått ett telefonmeddelande på svararen att min leverans av dator ju skulle ha skett kl 13 men att jag inte varit hemma.
Jag blev tokorolig...inte har jag beställt någon dator, dessutom har jag hemligt nummer. Men efter att ha varit i kontakt med firman och konstaterat att de inte hade det förfarandet insåg jag att det var en av sonens kompisar som skojat.

Postat av: Li

Publicerad 2007-02-03 13:43:41

Jag gillar inte heller telefoner. Gillar inte att ringa (man vet inte om nån svarar, eller vem) och inte att svara. Värst är ändå telefonsvarare. Man har som bara en chans på sig att lämna ett meddelande (som ska låta lite nonchalant coolt) och sen känns det konstigt att säga hejdå.

Postat av: Carola

Publicerad 2007-02-03 19:48:58

Jag brukar stänga av ringsignalen när jag/vi vill vara i fred. Det är bra att man kan göra det. Trevlig lördag kväll/ Carola

Postat av: Darkangel svarar Christina W

Publicerad 2007-02-05 00:01:35

Haha! Vilken chock!
Men jag gissar att några hade rätt roligt! :)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2007-02-05 00:04:03

Jag känner likadant!
Jag krånglar som tusan med mina mejl och brev ibland. Bara för att slippa ringa. Speciellt när det gäller läkare, sjukhus, myndigheter osv.

Postat av: Darkangel svarar Carola

Publicerad 2007-02-05 00:06:57

Det är underbart att stänga av ringsignalen. Förut kunde jag inte det. Trodde att jag skulle missa något.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela