Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sköna lördag med Mumma

Publicerad 2007-02-10 06:22:48 i Hunden Mumma,

Den härliga fredagen har nu övergått till att bli en skön lördag.

Jag har fredagsmyst med min vackra och kloka hund. Jag såg på tv och Mumma sov. Skönt!

Har jag nämnt att Mumma löper?
Hon går mest omkring och ser ut som hon har PMS.
Hungrig, lite olycklig, svullen och mycket pratsjuk. Hon pratar mängder med mig varje dag.
Hon småylar, gnäller och morrpratar. Allt på samma gång ibland.

Hon vill bli klappad och gullad och duttad med.
Man ska helst sitta i timmar bredvid henne på golvet och bara klappa och berömma henne. Ända tills hon lessnar och muttrande går därifrån. :)

Ute är hon otroligt pigg. Hon skäller på fåglar och springer i skoterspåren så snön yr runt tassarna.
Hon kissar minst hundra gånger på varje promenad så alla trevliga hundpojkar ska veta att nu…

Hon tycker synd om sig själv när det fastnar snöklumpar i tassarna.
Idag höll hon fram vänster framtass så jag fick plocka bort snön.
Inte en enda morrning hördes. Jag fattade ingenting. Hon markerar alltid med en morrning när jag ska pilla med hennes tassar. Inget att bry sig om det ingår bara i spelet.
Men så kom jag ihåg att hon ibland blir väldigt samarbetsvillig när hon löper eller är skendräktig.
Hunden gör precis som jag säger. Jag är lika chockad varje gång det händer. :)
Jag gillar ju Mummas vanliga härliga personlighet.

Idag träffade hon en av sina bästisar. En liten fluffig vit hund.
Åh, så glad Mumma var över att träffa sockervaddshunden.
Hon puffade, fjäskade och nosade. Hon lekte och sprang efter den sockersöta hunden.

Jag blir lika lycklig varje gång jag ser hundar leka.
Mumma och hennes kompisar är verkligen påtagligt glada över att se varandra.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-02-10 21:17:55

Har har det löpts färdigt för den här gången. Skönt är det. Fast om så där 8 veckor då är det väl dags för skendräktigheten på Adina. Då är hon dötrist. Gnäller och piper och har sig...inget är bra. Hoppas vi slipper det den här gången

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela