Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mys i sängen

Publicerad 2007-01-23 23:42:31 i Lite av varje,

Prylarna jag köpte på Ikea och i det halvdöa Ikanohuset ska jag försöka ta bilder på.
Fina set med påslakan och örngott, Alvine blom.
Sköna fleeceplädar till halva, halva reapriset.

Jag bäddar aldrig med överkast. Jag måste kasta ner mig i sängen och våldvila så ofta att det inte är någon mening. Dessutom är överkast ofta hårda och obekväma att ligga på.
Fina fleeceplädar brukar jag lägga på sängen. Varmt och gosigt att ligga på. Och hyfsat snyggt och välordnat.
Mina fina änglaplädar känns som för mycket jul nu. Och tulpanplädarna känns som för mycket vår.
Så nu stod jag en hel evighet och tittade på nya.
Jag fastnade inne i butiken. Jag gör det ibland i affärer. Finns det för mycket eller för lite att välja på då blir det totalstopp i hjärnan. Brukar sluta med att jag går ut därifrån och kommer hem utan bra prylar.

Nu stod jag och tittade på alla beigefärgade plädar.
Beige känns som döden för mig. Cancer och döden.
Fanns mörkgrå också. Oh, så kul. Inte.
Eller vita. Jag ville ha en glad och varm färg.
Vitt är hur snyggt som helst men med en svart, liten och hårig lapphund så är det opraktiskt.
Hon ska ju också ligga i sängen. När hon vill.
Mörkgröna blev kompromissen.

Nu är det nybäddat och jag är nöjd!

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-24 01:36:48

JAg får också sån där härdsmälta när det är för mycket- jag kan inte ta in allt o absolut inte välja- så jag går därifrån. Har jag tur( menas att det inte är i Jkpg eller annan stad långt ifrån) kan jag skicka dit Sambon dagen efter o så köper han det jag inte kunde bestämma mig för då- han är rätt otrolig ändå-- ;-)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-24 01:54:14

Vilken underbar sambo! :)

Det låser sig i min hjärna. Det är en konstig känsla. Tröttsamt.

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-24 22:55:22

Ja, han är nog det - apropå filtar- jag tog ditt "råd" till mig o la tre filtar/plädar på sängen istället för att slåss med mitt läskiga överkast! min säng är 180x200 cm o därmed är överkastet Ännu större- o är urjobbigt att lägga på med bara mig i närheten. Dessutom är det FULT..

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-24 23:57:09

Jag hade ett virkat överkast till min stora säng förut.
Innan jag fick ont.
Det var vackert. Men så otroligt tungt. Och obekvämt att ligga på.

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-25 13:52:17

Förstår dig- med tyngden- apropå ligga på- när Buffy "bor hemma" så har hon ett örngott som är virkat- har alltid tyckt att fy så obekvämt o så randig i fejan hon Borde ha blivit? Jag har börjat virka överkast flera ggr, på 80talet, det brukade sluta med att Mor tog de fyra rutor jag fått ihop o gjorde några till så det blev en badrumsgardin eller nåt.. Virka mijoner rutor är Mördande tråkigt.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-26 02:04:39

Har hon ett virkat örngott?
Men nu måste jag kolla. :)

Min granne och min mor har virkat fantastiska överkast. Med vackra spetsar. är som en prinsessdröm!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela