Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vacker och klok

Publicerad 2007-01-31 01:03:52 i Hunden Mumma,

8445

8444

Mumma får sista ordet. Som vanligt.
Lapphundar vill ofta ha sista ordet.

Hon var så trött idag att jag blev orolig.
Ville inte äta. Kurade ihop sig i ”trötta hörnan” i hallen.
När grannen hälsade på ville hon helst ligga och sova.

Jag plockade fram godis för att se om hon ville göra några cirkuskonster. Det ville hon gärna göra.
Mumma brukar göra ett litet program varje kväll.
Några konster som att sitta fint, rulla, visa magen, hälsa, high five, krypa, räkna osv.
Hur mycket är två plus två? Frågar jag.
Och Mumma skäller glatt fyra gånger. Smart hund va?

Hon gillar att uppträda inför publik. Ju fler desto bättre.
När jag är lite trött och använder fel kommando så gör hon ändå rätt konst. Hon vet vad jag tänker… :)
Hon läser naturligtvis mitt kroppsspråk. Det är hundar bra på.

När vi gick ut upptäckte jag att det snöade. Då förstod jag varför hon var trött. Ända sen hon var liten valp har hon känt av oväder. Hon blir så trött att hon ser sjuk ut.
Nu blev det bara lite snö men Mumma är bättre än SMHI på väderprognoser.

En fin grå nos har tjejen. Men så fyller hon åtta år den 25 mars. Åtta år!
Hjälp, vad tiden går fort ibland.


Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-31 04:39:01

grå mjuk nos- som killar en på munnen när de ska nosa försiktigt-- vad jag saknar hundar jag haft förut när jag ser en grå nos sådär. Min senaste vovve, hon tog frolic som jag höll i munnen, så försiktigt, så försiktigt- govovven :-)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-01-31 20:23:25

Hon är bara så himla fin..men det har jag ju sagt förr.
Här brukar det också bjudas vissa konster. Fast nu när Bango ska lära sig en del sitter Adina snällt bredvid och gör allt felfritt...ibland får hon godis men oftast inte. För det är ju Bango som ska lära sig. Gulliga är dom

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-02-01 00:34:32

Åh... :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-02-01 00:35:47

Ge båda godis! En bit från mig ocskå. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela