Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Alternativ som fungerar

Publicerad 2005-08-12 00:26:49 i Hälsa och ohälsa,

Däremot gillade jag Shiatsu terapi. Trodde att den behandlingen skulle göra ont men så fel jag hade.

 

Det var en timmes underbar behandling. Gick därifrån med ett leende på läpparna. Mjuk i kroppen och härligt avslappnad. Annorlunda teorier om varför det värkte både här och där men det var mest intressant att höra.

Västerländsk traditionell medicin går nog att kombinera med Österländsk tradition och filosofi.

Jag började med behandlingar en gång i veckan och fortsatte sen få behandling med glesare mellanrum. Men dyrt blev det. Och less blev jag tillslut.

Finns många alternativa behandlingar som är sköna. Men oftast dyra. Svider rejält i plånboken varje gång man vill prova något nytt.

Just nu är det värktabletter som gäller. Frikortet på apoteket ska väl användas till något bra.

 

Ni som har kronisk värk eller är utbrända har säkert provat en del behandlingar och olika typer av träning och avspänning

.

Vad tyckte ni var bra? Skriv till mig och berätta! Ge mig nya tips om bra och dåliga alternativ.

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2005-08-12 00:40:47

Tack för denna läsvärda blogg! Tyvärr kan jag inte tipsa dej om det ena eller andra,,, då jag själv inte vågat prova något alternativ, inte ens värktabletter,,,,,däremot dristar jag mej den farliga vägen, ibland, och tyvärr hjälper det,,när det gör som ondast, en drink!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-12 01:25:44

Jamen det är nog det enda jag inte har provat seriöst.
En vän till mig tycker också att det fungerar ibland. Blir värkfri och lagom bedövad.

Jo förresten. Innan jag skulle operera mig. Då drack jag vin. Jag var så rädd sista veckan före operationen att jag pinade i mig vin varje kväll.
Men då somnade jag och när jag vaknade efter någon timme tvingade jag i mig lite mer. Men sen dess har jag svårt att klara av lukten av rödvin.

Postat av: Nina Stjärnbarn

Publicerad 2005-08-12 18:14:00

Jag har fått lite samtalsterapi... inte mycket till hjälp. Men vet å andra sidan inte vad som hjälper mot utbrändheten. Skriver mycket och det känns i alla fall bra. I övrigt fungerar jag som kattskit... ungefär... alltså mycket dåligt.

Känner mig sämre igen då jag nu efter sjutton månaders sjukskrivning ska fungare som en vanlig normal människa på halvtid. Och gu bevars till och med kunna jobba. Har själv ingen aning om hur jag ska kunna arbeta.

Orken är på upphällningen igen. Vill bara vara i fred och känner för att skrika till de som stör mig och som kräver nåt av mig.

Vet inte hur jag ska bete mig med denna utbränning... det är ett gissel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela