Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ännu tuffare avslutning

Publicerad 2005-08-25 18:34:13 i Lite av varje,

Eftersom min frisör gjorde mig på otroligt bra humör så åkte jag glatt vidare ut till affärerna i Birsta. Där finns vårt fula men ganska praktiska köpcentra utanför Sundsvall.

Hade hundvakt idag så därför passade jag på.

Ville handla snabbt och smärtfritt. Passa på mitt på dagen när många jobbade.
Det tänkte nog alla andra som var där också. En torsdag i helvetet blev avslutningen på min köpfest.

Räckte inte riktigt med att vara snabb. Man måste vara stark också!
Jag var inte tillräckligt stor och stark för att kunna hävda mig när alla knuffade runt mig i affärerna.

Att vara stor i käften räknades inte idag.


Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-08-25 18:52:03

Det är en pina att vara i Birsta och malas runt i strömmen av människor. Alla har bråttom och alla river och sliter i grejorna. Det är som om de tror att det är deras sista dag i livet så då ska de minsann shoppa stort och rejält. Och först ska de vara överallt. Jag har vassa armbågar och kan trängas så jag reder mig ganska bra. Men roligt är det inte.

Måste kanske dit i morron för att köpa gympaskor till mig. Kan ju inte gå med trasiga skor hur länge som helst. Snart har jag strumpfoten mot asfalten. Inte bra alls!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-29 23:06:03

Vassa armbågar är bra att ha i Birsta!

Hittade du några skor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela