Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Blixtar och dunder

Publicerad 2005-08-10 04:12:26 i Lite av varje,

Vilket magnifikt oväder vi hade inatt! Det var nästan alla olika sorters väder på en gång.

Storm, regn, blixtar och dunder. Samtidigt är det varmt och klibbigt, 19 grader ute nu. Efter alla kalla nätter känns det här lite konstigt.

 

Det var bara att kapitulera för vädrets makter och stänga av dator, tv och njuta. Om man nu kan njuta av åskväder.

 

Här ute på landet blir man lite nojig av åska i den bemärkelsen att alla springer runt och drar ur sladdar till telefoner, tv-apparater och datorer. Har inte brytt mig så mycket förut efter att ha bott i lägenhet några år.

Det var när jag insåg vad det kostade för grannen att få sitt modem förstört av ett blixtnedslag i närheten av huset som jag också började springa runt på samma sätt. Har inte råd att köpa en massa nya data prylar. Eller nya telefoner och tv apparater.

Åskledare? Nej det har jag inte råd med heller.

Skyddet som följer med datorn fungerar bara om man har jordade uttag. Har jag jordade uttag i arbetsrummet? Nejdå, inte där. I köket och tvättstugan finns det jordade uttag. Men jag tror inte att jag vill ha datorn där. Får fortsätta dra ur kontakter.

I natt klarade vi oss från direktträffar av blixten i närheten av vårt hus.

Men när det pågick som värst så var det ändå lite otäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela