Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Facktanter och gardiner

Publicerad 2005-12-01 13:30:40 i Tankar,

Det är fler som varit med om en låg nivå på diskussionerna när facket varit på besök.

Det är låg nivå att prata om gardiner.

För mig handlade förhandlingen om en uppsägning. Jag lovar att då är man inte på humör att diskutera färg och form på gardiner.
Då vill man vara fokuserad. Förberedd. Samla sig inför förhandlingen.
Vill också känna att ”proffsen” som finns med är fokuserade på ämnet.
Jag ville dessutom spy av obehag inför hela situationen.

Krävs en viss form av allvar i det läget.
För dom här två damerna var det tydligen som vilken fikarastdiskussion som helst.
Pladder, pladder om gardiner och nya lokaler och bla, bla bla.

Vill inte vara medlem i facket längre. Är ganska meningslöst för mig nu. Men åh, vad dom pratar sig varma för att jag ska fortsätta att vara medlem.
Dom ska få hjälpa mig att fylla i några blanketter.
Sen säger jag nog tack och farväl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela