Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Grönt te

Publicerad 2005-12-29 23:14:22 i Dagens,

Har teprovning här nu. Jag köpte massor av gott te i stan idag.
Några gamla favoriter som Munkte och Rabarber & grädde. Vinterfräsch låter också gott. Tror att jag druckit en sort som heter Sommarfräsch förut. Men så ville jag ha några nya sorter också. Jag frågade om hon hade något gott grönt te. Då plockade kvinnan fram ett te som heter KustF. Ja, vad heter det nu? KustF. Står det på påsen. Kustfägring, Kustframgång, Kustfitt… Vad jag blir less. Jag kommer inte ihåg vad det stod för namn på burken i affären. Varför kan dom inte skriva hela namnet?
Någon som druckit ett grönt te som heter KustF?
Lugn och ro köpte jag också. Hört att andra kunder frågat efter just den tesorten.  
Kunde inte bestämma mig för vilket te jag skulle dricka ikväll så jag gjorde en mugg med KustF. och en mugg med Lugn och ro.

Nu ska jag smaka!

KustF. är gott! För att vara ett grönt te. Jag är ingen stor fantast.
Lugn och ro smakar hälsokostbutik. Bläh!
Det smakar precis som det luktar i hälsokostbutiker. Örter och äckel och jag vet inte vad. Jag har någon sorts fobi när det gäller lukter i hälsokostbutiker. Nej, det var ingen hit. Ingen lugn och ro för mig. Synd! För jag känner mig i behov av något som ger lugn och ro. Känner mig lite förbannad idag. Utan orsak.

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-12-29 23:38:17

Du är bra på att fantisera om tenamn! Kustfitt... tyckte jag nog var det bästa! Tack för att du lockade fram ett skratt här!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-29 23:44:31

Ja, visst var det ett bra namn. :)
Faktiskt så har människan i affären skrivit Hunkte på påsen med Munkte.
Men varför eldar Hunken upp vetekuddarna i mikron?
Han är nog smygpyroman! Tihi!

Postat av: sophia

Publicerad 2006-04-15 22:35:36

Kust fägring heter det. mitt absooluta favorit te :D

Postat av: Darkangel svarar sophia

Publicerad 2006-04-15 22:42:28

Det är ett mycket gott te!
Nu påminner du mig om något. Jag har slut på Kust fägring.
Måste köpa mer te. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela