Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hon som bestämmer

Publicerad 2005-12-03 19:17:32 i Hunden Mumma,

prom6

Sen är det snart dags för kvällspromenad med hunden igen.

Det är ett evigt promenerande med hunden.
Om det gick fort att klara av kvällsrundan skulle jag vara nöjd. Men det är många ritualer som ska utföras. Många ställen som hon ska nosa på.

Så går hon äntligen ner i diket, trampar runt lite, sätter sig och…
Nej, nu kommer det en bil. Mumma blir störd.
Hon kliver upp. Går en bit. Samma trampande igen. Sätter sig och…
Nej, matte får ett sms. Mumma blir störd.

Så håller det på.
Jag håller andan tillslut för att inte störa hunden.

Driver hon med mig? Kör hon med mig? Är det hon eller jag som är flockledaren?
Ja, säg det.

Men nog ser hon ganska belåten ut när hon ligger och tuggar på sin pinne.


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-12-04 08:56:08

Tänk om man hade en hund att gå ut med, då skulle det nog bli några promenader fler än idag (=0). Jag tycker hon ser rätt skön ut, en tjej som vet vad hon vill

Postat av: Nina

Publicerad 2005-12-04 15:55:32

Vad söt hon är! Världens sötaste.. Nästan ;=)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-04 19:51:58

Jag tror jag vet vem som bestämmer jag :-)

*skrattar* tgfffffffffy - Starman hälsar

tjing MyyZz

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-05 06:33:49

Re Anna:
Det blir många promenader. Vilket är mycket bra för mig. Jag skulle sitta inne och kura annars.

Du har helt rätt.
Lapphundar är en ras som vet vad dom vill. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-05 06:34:27

Re Nina:
Näst sötast efter Elvis?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-05 06:35:46

Re MyyZz:
Ja du har säkert rätt!

Tack för hälsningen från Starman! :)

Postat av: Nina

Publicerad 2005-12-06 19:12:59

D: Exakt! Hur kunde du lista ut det ;=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela