Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma rules

Publicerad 2005-12-20 01:40:55 i Hunden Mumma,

Min hund vill inte kliva in i bilen när vi har varit ute på promenad. Hon släpar benen efter sig. Går åt ett annat håll. Sätter sig och tittar åt ett annat håll.
Allt är naturligtvis mitt fel. Jag är världens mesigaste matte.
Jag frågar i allmänhet lite snällt om hon vill kliva in i bilen och det vill hon inte. Sen börjar tjatet.
Ofattbart att det är min fjärde lapphund. En gång i tiden var jag ofta på Brukshundklubben.
Fanns fler än en orsak till det men jag tävlade lite i lydnad med den lapphund jag hade då. Inte höll jag på och mesade med den hunden som jag gör nu.

Nu försöker jag bli tuffare och kliver in i bilen och stänger dörren när Mumma tjurar. Då blir hon orolig och kommer direkt. Då får jag dåligt samvete.
Stackars hund! Hon ser ledsen ut.
Mumma! Kom så ska matte trösta!

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-20 09:09:31

Heheheheh .. jag tror att du älskar Mumma lite för mycket ... jag känner igen det där. I min Bacchus .. fast då gäller det godis ... han sätter sog och tittar på mig .. och jag smälter .. nästan jämt.

*kram*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela