Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Örnrehab

Publicerad 2005-12-06 05:11:25 i Hälsa och ohälsa,

Tillslut hade jag förmånen att komma till ett Rehabföretag som heter Örnrehab.
Det var det bästa jag har gjort under tiden jag var sjuk.
Rehabresan till Marbella var det näst bästa.

På Örnrehab diskuterade vi studier och andra yrken. Jag var inte främmande för något. Klart det måste finnas en plats för mig. Ambitioner har aldrig saknats. Dessutom är jag fruktansvärt envis. Det mesta kan jag fixa med ren tjurighet.

Örnrehab är ett seriöst företag som arbetar med bl.a. rehabilitering. Den kontakt jag hade där var helt suverän. Proffs ut i fingerspetsarna. Hade tidigare arbetat som sjuksköterska på företagshälsovården inom samma bransch som jag arbetade inom. Vilken lycka! Att slippa förklara hur vi jobbar inom vår speciella bransch. Hon visste ju precis.

Dom andra ”rehabexperter” jag träffat kände bara till kommun och landsting. Visste inget om den privata sektorn. Vilket gjorde att jag fick ägna så orimligt mycket tid åt att beskriva skillnaderna mellan mitt arbete och ett arbete i offentlig verksamhet.

Hon hade jobbat med stresshantering och utbrändhet på företagshälsovården. Sen hade hon jobbat som rehabsamordnare på försäkringskassan.
Gedigen kunskap i kombination med engagemang och en stor förmåga att anpassa sig till sina kunder. Utan att bli ”kletig”. Hon sa vad hon tyckte men lyssnade alltid på mig också.
Hon följde mig i tre månader först för en utredning. Sen hittade hon ett jobb som jag provade och sen följde hon mig totalt sett i över ett år.

Efter den tiden föreslog hon att jag skulle vara sjukskriven en längre period.
Jag vägrade. Aldrig!
Men jag blev ju inte heller bättre.
Det behövdes en lång tid för att få tanken att sjunka in i huvudet. Jag är glad att jag fick den tiden på mig.

röda ljus

För nog hade hon rätt. Jag hör inte hemma på en arbetsplats nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela