Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Otrendig blogg

Publicerad 2005-12-05 06:09:47 i Dagens,

Ny trend bland bloggare igen.
Jag ser att många har lagt ut frågeformulär för oss som läser deras bloggar. Nu ska vi berätta lite om hur vi kan göra andras bloggar bättre.
Jag är ju också nyfiken på vilka som läser mig och varför men det får vara en hemlighet om ni inte skriver några kommentarer.
Annars skulle min blogg behöva bli bättre. Det är segt nu. Men så ser livet ut för mig just den här årstiden. Även om jag skulle lägga in ett frågeformulär så ni fick tala om vad ni vill att jag ska skriva mer om, så blir det nog det jag känner för att skriva om.
Precis som vanligt.
Även om ni vill att jag ska skriva om Fredrik och moddarna varje dag. Även om ni vill att jag ska skriva om träning varje dag eller mer/mindre om mediciner så blir det nog ett inlägg om det jag känner för just idag. Känner jag inte för träning, Fredrik och moddarna så blir det inte så mycket skrivet om de ämnena.
Men jag återkommer alltid till det när jag har något att skriva om.

Känns bara skönt att få ha bloggen som mitt hobbyprojekt. Utan att hela tiden känna ett prestationskrav på mig att jag måste förbättra mig. Skriva om mer angelägna ämnen. Mer personligt eller mindre personligt. Mindre foton eller fler foton.

Nej, jag bryr mig inte. Bloggen får fortsätta att vara min ventil. Mitt sätt att uttrycka det jag är intresserad av.
Nej, jag vill inte förbättra mig hela tiden. Det har jag sysslat med så lång tid på tidigare arbeten.
Varför ska jag anpassa mitt skrivande på bloggen också?
Jag får inte betalt för att blogga.
Självklart vill jag att andra ska läsa det jag skriver. Självklart vill jag ha kommentarer.

Jag är för traditionell för att anpassa mig till svar i ett frågeformulär. Jag gillar lugn och ro.
Inte för stora förändringar. Inga omorganisationer. Urk, det påminner om jobbet.

Tänk om alla vill att jag ska skriva om moddarna och ingen vill att jag ska skriva om Mumma.
 Nej, nej, nej! Jag vägrar!

Alltså blir det inget frågeformulär i min blogg om detta ämne.
Jag svarar heller inte på era frågeformulär. Men jag läser era bloggar. Och kommenterar.

Kommentarer

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-12-05 08:01:30

När jag vaknade i natt så kände jag precis om dig. Jag struntar i vad folk tycker om min blogg. Jag skriver i den för att jag mår bra av det. Varför då ändra den efter vad andra tycker? Nä, min undersökning ska bort nu!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-05 19:14:38

*fnissar*
Jag vill inte veta vad jag kan förbättra eller så .. jag vill veta varför folk läser och vilka de är ... Jag skriver vad jag vill, hur jag vill och när jag vill.

Jag undrar fortfarande om ljusfenomenet .. förstod oxo att det var ljus av nåt slag ... men inte hur.

Jag tänkte på reflektioner mot ett fönster med vattendroppar på och ljus tända inne.

*kramis*

och du .. jag läser din blogg för att jag tycker att du är en intressant människa ... och jag verkligen älskar dina bilder och ditt sätt att beskriva Mumma.:-)

Sen kan moddarna stoppa upp sig själva tycker jag .. iofs alla andra politiker oxo :-) ... Så intresserad är jag av politik.

*kram* igen :-)... PS: jag har minsann en undersökning jag .)

Postat av: Ca

Publicerad 2005-12-05 20:13:09

Undersökning - NEJ TACK!

Bloggandet går väl ut på just det att det INTE är redigerat, tillrättalagt eller finjusterat??? Eller har jag missat något??? Vill man vara mer seriös, nå en massa mål och syften eller speciella människor... då gör man kanske bäst i att snajsa till en präktigt trendig och flaschig "HEMSIDA"... eller nå´t... Vad vet jag?! Bara en tanke som drog förbi...

Postat av: Ylle

Publicerad 2005-12-06 07:06:43

Vilka bra tankar! För mig ska bloggen SJÄLVKLART vara helt utan press, bara ett nytt sätt att skriva "Kära dagbok, idag så..." med chans och möjlighet för flera att få ta till sig litet tankar och funderingar. Härligt! Har bara bloggat själv i några veckor, men jag tycker att det är en utmärkt ventil. Är bara rädd för att fingrarna växer fast vid tangenterna snart snart

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-06 14:05:48

Humlan: Jag skriver också för att jag mår bra av det. Bryr mig inte om undersökningar.

MyyZz: Det är klart att man blir nyfiken på vilka som läser.
Om ljusbilden. Jag ska ta ett foto i dagsljus så ser du vad det är. :)

Ca: Jag tycker också att det är skönt med bloggande för att man slipper anpassa sig och vara trendig.

Ylle: Jag håller med dig. Min blogg får vara min dagbok så länge det känns bra att skriva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela