Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Solstrålen på vårdcentralen!

Publicerad 2005-12-22 17:42:25 i Min hälsa,

Min bitchiga läkare på vårdcentralen var som en solstråle idag. Undrar hur lång ledighet hon tänker ha?
Prick klockan två ringde jag. Hon svarade direkt. Lät precis lika ilsken som hon brukar göra.
När jag stammade fram mitt namn så blev hon så otroligt vänlig på rösten. Precis som att hon bara satt där och längtade efter att just jag skulle ringa. Vad kul! Hurra! Min favoritpatient ringer!
Hon skulle fixa recept. Någon lastpall med Stilnoct blir det väl inte. Bara tillräckligt. Precis som jag ville. Vad hetsade jag upp mig över?
Fan att jag är så rädd för människan på vårdcentralen fortfarande.
Jag är livrädd för att ringa till läkare. Sitter och stammar som en fjant i telefon.
Jag kan ju uttrycka mig i vanliga fall.
Hon är ju aldrig otrevlig när jag träffar henne. Tvärtom. Hon är trevlig, mänsklig och vettig att prata med.
Ingen iskall underläkare som ser ut som en 16-åring. Utan en erfaren distriktsläkare som känner mig rätt väl nu.
Vi jobbade ju t.o.m. bra ihop. På den tiden det begav sig.
Hjälps inte, jag är ändå livrädd för läkare.
Jag borde söka vård för det!

Kommentarer

Postat av: anita

Publicerad 2005-12-22 19:11:36

Du är inte ensam om att vara livrädd för läkare, dom är ju livsfarliga *S*. Poliser är nallebjörnar mot vad läkare är dom är ju monster.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-22 19:18:56

Re anita:
Ja, dom är farliga. :)
Du har helt rätt! Haha!
Jag är faktiskt mer rädd för läkare än för poliser!

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-12-22 20:09:16

Jag håller på att trappa ner på mina...det funkar såddär. Jag somnar inte speciellt fort, och vaknar dötidigt...men men...
Jag tar dem ibland, när jag vet att jag bara MÅSTE sova för att palla med resten av tillvaron.
Läkare är oftast skit. Viktigpettrar med pekpinnar som leker Gud!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-23 01:01:32

Re Kimmi:
Ingen nedtrappning här inte. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela