Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Strömavbrott

Publicerad 2005-12-15 01:59:31 i Dagens,

två ljus


Här blev det strömavbrott plötsligt. Jävlar vad mörkt det blev. Jag har nästan alltid en massa ljus tända på natten när jag är vaken men dom hade slocknat nu. När jag skulle hämta ficklampan gick jag rakt in i tvn. Jävla tv!
Mumma blev lite orolig när allt plötsligt slocknade så hon gick precis framför mina fötter. Det gjorde inte saken bättre.
Jag köpte nya ficklampor idag och nya batterier. Det var inte dumt. Fick användning för dom prylarna direkt.
Det blåste så mycket här i början av veckan att jag var imponerad över att vi bara hade två mycket korta strömavbrott. Nu ska det visst bli blåsigt igen.
Gick ut på balkongen och kollade men det är ingen storm nu. Däremot snöar det så vackert. Det blir spännande imorgon. Med nysnö på isen ute. Då fungerar inte broddarna på promenaden. Annars är spiky plus min bästa vän nu.

Nu är ljusen tända och pyttelilla ficklampan ligger i min ficka på pyjamasjackan. Jag är rustad!

röda ljus

Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2005-12-15 02:16:26

Tur att du har lite ström till datorn, så du kan uppdatera för mej! *skrattar*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-15 02:26:06

Ja, det kändes väldigt viktigt! Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela