Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sura tanten på vårdcentralen

Publicerad 2005-12-22 10:59:32 i Min hälsa,

Alltså återstår min bitchiga läkare på vårdcentralen. Har en chans att få tag på henne idag.
Hon är bara så otrevlig i telefon. Jag vägrar att ringa på hennes telefontid på morgonen. Då är hon värst och då är jag trött. Hamnar i underläge direkt. Nu skickade jag mail och fick hennes ”hemliga” direktnummer. Det ni!
Nu ska jag ringa till henne klockan två.
Undrar om jag ska gråta då? Nej, hon är för tuff för att bry sig om gråt över för lite sömn. Herregud lite närmare döden måste jag nog vara för att det ska fungera.
Borde lägga upp någon taktik nu.
Det räcker nog inte med att bara säga att jag vill ha en lastpall med Stilnoct.
Men det är ju det jag vill ha.
Sen klarar jag mig fint.
Tack!

Kommentarer

Postat av: RS

Publicerad 2005-12-22 11:22:48

Jobbigt med elaka människor. Ännu värre blir det om de är i överläge. En lärare till mig sade en gång att om vi möter någon vi tycker är jobbig: försök se personen framför dig med nattmössa på huvudet. Kanske minskar respekten då.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-22 17:46:33

Re RS:
Ska försöka det nästa gång! :)
Problemet är just att dom alltid är i överläge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela