Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Telefonfobi

Publicerad 2005-12-30 17:48:13 i Hälsa och ohälsa,

Jag läste i Kimmis blogg om hur Hunken fick ringa till chefen och berätta att Kimmi var sjuk.
Det låter kanske lite konstigt för dom som aldrig varit sjuka.
Är det så svårt att ringa ett telefonsamtal?
Men för mig som upplevt samma situation så är det mycket välbekant.
Ibland när jag lyssnar på diskussioner om hur lätt det är att bli sjukskriven så önskar jag att dom verkligen skulle få känna. Hur vidrigt det är. Inte bara att vara sjuk. Utan också att ringa till chefer och berätta.
Att nu är jag sjuk igen. Förklara varför. Svara på frågor. Berätta hur man mår.

Sen ska chefen ringa upp. Så går man och väntar på det där jävla samtalet och har ångest hela dagen. Fan, måste dom ringa? När ringer dom? Hoppas dom inte får tid idag.
Inte förrän det blir kväll kan man koppla av. Så börjar man gruva sig nästa morgon igen.
Man kan gruva sig hur mycket som helst. Tusen tankar snurrar i huvudet.
Man behöver en Valium stor som en puck bara för att ringa det där samtalet.
Sen återstår ju försäkringskassan, vårdcentralen osv.
Jag mår illa bara av att tänka på hur det var. Trots att der är flera år sedan.

Precis när jag läst Kimmis inlägg ringde min mobiltelefon. Jag fick hjärtklappning av att höra signalen. Okänt nummer. Nu är det säkert min läkare som ringer och krånglar med receptet på Stilnoct, tänkte jag. Jag svarar inte!
Lyssnade sen på meddelandet från mobilsvar. Nu var det en dam som berättade att jag hade vunnit en resa. Om jag bara ringde det här numret…

Jag har telefonfobi. Det är min psykopatchefs fel.


Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2005-12-30 19:51:34

Det pågår ett bluffgrej. Någon ringer och säger att du har vunnit resa och behöver ditt personnnummer blabla så åker du på ...begräderi! Lämna aldrig ut ditt nummer till någon okänd person....

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-30 21:53:39

Re Anne-Maj!
Ja, det pågår för fullt nu.
Jag läste att en annan bloggare hade råkat ut för samma sak ungefär samtidigt som jag fick mitt samtal.
Sitter dom och ringer till alla bloggare? :)

Jag svarar ju inte ens i telefon!
Så personnummer... Glöm det.:)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-12-30 23:15:21

Precis så är det att ringa till chefen. Eller var. För nu har jag inte den förb... chefen längre.

Och tro inte på de som ringer och säger att du vunnit en resa. Det är lögner. Det ringde en på den vanliga telefonen till mig och sa att jag vunnit en resa, pratade på engelska. Jag la på! De ringer tydligen som sjutton till allt och alla. Synd om de som går på det.

Postat av: Lena

Publicerad 2005-12-31 00:51:58

Förstår dig verkligen kring telefonproblematiken...det är dessvärre så som du skriver att många inte vet hur det är och kan inte känna den empati om de inte själva råkat ut för detsamma...tyvärr så är det oerhört vanligt förekommande. Önskar dig nu iallafall ett riktigt Gott slut och Ett Gott Nytt År Darkangel!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-31 05:28:22

Nina på Johangården
Lena
Jag har fobi för chefer också. Några är så grymt empatistörda!

Gott nytt år!
Önskar jag Lena och Nina på Johangården

Postat av: Emmelie

Publicerad 2006-01-01 14:14:36

ja, det där känner man igen.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-02 00:13:10

Re Emmelie:
Du också?
Vi är nog många som känner så här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela