Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Pyret som supernanny

Publicerad 2005-07-21 02:02:07 i Sweets for my sweet,

Nu vräker regnet ner så kraftigt att det dånar från snedtaket i mitt arbetsrum. Känns nästan obehagligt att sitta och skriva.

Med tv på i bakgrunden hörs det knappast om det åskar ute. Fick stänga fönstret för att både jag och hunden ska få det lite tystare.

 

Mumma ligger belåtet på golvet och har bäddat så fint med sin lilla gosmatta.

Varför envisas jag med att köpa sängar till min hund? Inte bara en hundsäng utan två?!

Hon trivs ju allra bäst på golvet där det är svalt. Men hon är ju så söt när hon ligger i den grå sängen med den röda filten. Passar bra till en svart lapphund.

Sen behöver hon ju en egen säng i stugan.

 

Du jollar så förbannat med hunden, säger min supernanny.

Håll käften och lägg dig nu, säger han till sin flaxande hund när vi åker i bilen.

 

Men en kvalificerad gissning är nog att den flaxande hunden ligger i supernannys säng och myser precis som min hund brukar göra en stund varje natt.

 

Även supernannys på Brukshundklubben brukar bli jolliga med sina hundar på gamla dar.

 

Puss Pyret!

Pussa din flaxande hund också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela