Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Svensk nakenlapphund

Publicerad 2005-07-29 01:14:55 i Hunden Mumma,

Det kunde ha blivit en helt underbar dag om jag inte upptäckt att hunden luktade lite konstigt.

 

Min prinsessa luktar alltid gott! Alltid en lätt doft av schampo.

 

Men nu kändes det definitivt fel. Jag har varit rädd för att hon ska få problem i värmen och fukten med sin varma och tjocka vinterpäls. Har torkat henne efter alla sköna sommar bad så att hennes hårtork nästan brunnit. Ja, vi har varsin hårtork!

 

Men ikväll upptäckte jag att hon fått våtexem också. Helvete!

 

Har klippt bort den silkesmjuka pälsen i en "gata" runt halsen. Verkar vara begränsat till det område där halsbandet varit fuktigt. Sen har jag tvättat huden och smörjt enligt standard program. Luktade klorhexidin och kortisonlösning överallt.

 

Därför blev det ny golvtorkning. Ajax Spring Flowers luktar gott!

Därför blev det ny dusch för mig. Mina händer stank av kemikalier.

 

Men mina insatser för den kliande hunden räcker nog inte. Blir ett nytt besök på djurkliniken i Hudik imorgon.

Veterinärerna är bara så otroligt snabba att raka bort stora områden av päls. Får väl en naken lapphund imorgon.

 

Men Kinesiska nakenhundar är söta dom också.

 

Jag får väl stå ut med en Svensk nakenlapphund bara hon slutar klia sig.

 

Hon sover lugnt och gott nu. Har inte kliat sig på hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela