Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Men det var bra igår

Publicerad 2005-06-20 23:16:03 i Lite av varje,

Idag har det mesta varit fel. Jag har varit fel. På fel plats. Med fel personer och på fel tid.
Det har varit en riktig skitdag helt enkelt.
Får utöva lite mental träning och tänka på en alldeles lugn, fridfull gårdag istället.
Grannen, hunden och jag skulle gå en promenad. Men det var för varmt att gå långt så vi åkte ut till Galtström och gick en kort promenad ut till min favoritklippa. Satt en stund och njöt av havsutsikten. Lät Mumma bada och bara kopplade av i största allmänhet.
Men eftersom jag älskar fika så måste vi ju gå ner till caféet i Galtström också. Sitta på deras uteservering och njuta av solen.
Kände för kladdkaka med vispgrädde eller morotskaka. Vad som helst som är sött och gott.
I stället rekommenderade personalen blåbärs parfait med knäckflarn. Åh Yes, vad gott det var!
Lagom sött, fräscht och svalt. Dessutom har ju personalen känsla för service även för små hungriga hundar. Mumma fick rökt skinka proffsigt serverad med persilja. Jag gillar såna småsaker.
Perfekt för barnfamiljer som kan titta på djuren och leka i gräset. Barnen brukar gilla att kolla på djuren i hagen.
Min hund uppskattade särskilt kaninen som vilade i värmen ute. Men förmodligen tänkte hon sig stackaren som kaninragu.
Men härligt var det! Nästa gång måste vi nog prova Kangaro filé. Låter spännande i allafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela