Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Pengarna är slut

Publicerad 2005-06-16 21:33:39 i Lite av varje,

Har ett paket med kläder som ligger på posten och väntar. Säkert perfekt snygga, ljuvliga sommarkläder.

Men jag har inte pengar att lösa ut paketet nu.

Får vänta tills på måndag när ett av mina små bidrag till hushållskassan kommer. Surt! Trodde inte att paketet skulle komma så fort.

 

Jag är så sugen på att shoppa!

Det är bara för att pengarna är slut efter att ha betalat en jätteräkning på bilverkstaden. Varför utbildade jag mig inte till bilreparatör. Hatar att lämna bilen på reparation. Dyrt! Sen går alltid någon ny pryl sönder och så är det dags igen.

Jag vill ha en ny bil. En stor bil. Helst en SUV. Allra helst en Volvo SUV. En jättestor bil. Med full utrustning. En säker bil.

Bort med min gamla Passat!

 

Men min kära gamla Passat får nog hänga med ett tag till. Måste hitta ett väldigt lönsamt jobb om jag ska ha råd med drömbilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela