Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Viktras!

Publicerad 2005-06-20 23:37:45 i Lite av varje,

Vägdag idag för Viktklubben. Äntligen har det hänt något positivt!
Har gått ner 1.7 kg! Fick väga mig två dagar i rad för att lita på resultatet. Yes!
Mumma har minskat 0.8 kg. Yes Yes Yes!

Märks att jag har ätit sanslöst dåligt under en period.
Bara att gå tillbaka till bra vanor med frukost, lunch och middag. Kämpa med långa promenader. Behövdes inte så mycket mer för att komma tillbaka på rätt spår igen.
Men alltid något gott emellanåt, som t.ex. Söndagens blåbärs parfait.
Ska bli skönt att slippa skriva kostdagbok varje dag. Har inte tid. Det är sommar nu!
Jag gillar sötsaker och glass. För att inte tala om jordgubbar!

Märks också att Mumma har tjuvätit mycket. Eftersom det är jag som har totalkoll på matserveringen till hunden har det varit svårt att förstå hur hon blivit för tjock. Men så upptäckte jag att någon smygmatat hunden med hela nävar hundmat på morgonen. Det är svårt att motstå dom vackra bruna, bedjande ögonen. Jag vet! Men går hon ner ett kilo till så är hon i toppform igen!
Jag får väl kämpa på ett tag till.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2005-06-21 00:00:41

Grattis!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela