Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Alive and kicking

Publicerad 2005-11-01 16:46:56 i Politik,

Kommer ni ihåg Fredrik och moddarnas definition av vad sjukdom egentligen är?
Fege Fredrik ville (vill?) ju sänka sjukpenningen till 65 %. Den är 80 % nu.
Däremot kunde han tänka sig att det skulle göras undantag för dom som var riktigt sjuka. Jag funderade länge på hur man är när man är riktigt sjuk och tillslut var det väl någon journalist som faktiskt ställde den alldeles självklara frågan till Fredrik. Han svarade något i stil med att riktigt sjuk det var man om man t.ex. var förlamad och satt i rullstol och inte kunde röra sig alls.
Efter en allvarlig stroke kanske?
Det kunde man ju inte riktigt rå för och borde följaktligen inte straffas med så låg sjukpenning som 65 %. Alltså kunde moddarna tänka sig att betala ut en något högre sjukpenning till dessa riktigt sjuka människor. Enligt samma definition skulle dom som inte var riktigt sjuka få den lägre sjukpenningen.
Varför man skulle få sjukpenning alls om man inte är sjuk förstår ju inte jag. Men det är väl bara petitesser.

Ja, herregud vad gnäller jag över? För jag är ju inte ens riktigt sjuk enligt moddarnas definition. I moddarnas värld skulle jag nog räknas som frisk. För än kan jag röra på både armar och ben. Jag borde ju vara tacksam istället.
Tack Fege Fredrik! Jag är frisk!


Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-11-02 09:40:09

Fredrik och moddarna passar bäst på en öde ö långt bort i Långtbortistan eller liknande...

och så skulle de få prova på att vara sjuka med 65% ersättning.

För det förslaget tycker jag ÄR riktigt sjukt. Som de gapar så hoppas jag att de en dag får känna på sin egen medicin!

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-11-03 09:56:01

Och så verkar det som att dom kommer att vinna valet... Hur ska det då gå för Sverige...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-05 22:40:56

Nina på Johangården
Humlan
Jag brukar inte önska att andra ska bli sjuka.
Men ibland då funderar jag. Undrar hur kaxiga dom skulle känna sig om vi kunde byta liv en dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela