Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bikiniångest och hundrädsla

Publicerad 2005-11-14 22:37:34 i Träning,

Må Bra tipsar också om hur man tar sig upp ur en träningssvacka. 
Några kvinnor kommer med egna tips.
Stegräknare är ett förslag. Kul pryl. När den fungerar.

Framkalla bikiniångest genom att ställa sig framför spegeln rekommenderar en mycket smal 24 åring. Tror inte det fungerar på mig. Hon gillar morgonträning också. Nej tack!

Anna, 34 år tipsar om snygga träningskläder. Det är roligt att köpa nya träningskläder. Jag vet det. Hjälper inte mot mina träningssvackor. Tyvärr!
Sen tycker hon att det är viktigt att ha trosor som inte skär in i hullet och ger ”fyra rumpor”.
Fyra rumpor?

I Runner’s World tar man också upp några problem med motivationen.
Om man slutar springa när det blir mörkt ute så är lösningen att springa på helgerna. För då blir helgen skönare. Jaså?

Om man är rädd för hundar kan man ta med korv i en plastpåse och ge åt hunden.
Varför inte låta hunden jaga löparen några kilometer. En hundrädd person kommer att sätta nytt rekord vid varje löptur. Hunden får motion. Låter perfekt, tycker jag.

Vad säger ni? Tjejer och killar.
Jag vill ha fler tips.


Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2005-11-14 23:06:56

Jag är då sjukligt hundrädd, men springa skulle jag nog inte. Snarare stelna till och få hjärtsnurp.

Postat av: rita

Publicerad 2005-11-14 23:07:44

Men jag tycker du har en otroligt vacker vovvs!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-14 23:10:38

Re Rita:
Hundrädda människor brukar skrika högt. Vifta med armarna och skrika som galningar.
Vilket kan få den goaste lilla hund att bli lätt störd.
Du får lite terapi mot hundrädslan genom att titta på mina Mumma bilder. Kanske. :)

Postat av: Mr.D svarar Salina

Publicerad 2005-11-14 23:53:12

Mina bästa träningsperioder har alltid varit tillsammans med någon. Utomhussport med herrar och innomhussport med damer :)

Det är alltid svårare att banga träningen när man är två.

.D

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-11-14 23:56:28

lol min dator har bättre minne än mig...outsmarted again...eller heter det jag?

.D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-15 00:00:03

Re Mr D:
Lättare att gänga på träningen om man är två.
Med Salina kanske? :)

Postat av: Mr.D svarar

Publicerad 2005-11-15 00:27:27

Det heter gå på träning...gänga är något helt annat. Fråga första bästa hantverkare ;P

.D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-15 00:35:47

Re Mr D:
Semantik!

Postat av: Mr.D svarar

Publicerad 2005-11-15 00:47:15

lol, du får det att låta som ett skälsord :D

Gjorde ett Bloggtest för en månad sedan som sa att jag hade en tendens att plocka sönder folks kommentarer.

Det var innan jag ens börjat kommentera i folks bloggar!!

.D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-15 00:51:48

Re Mr D:
Du är en naturbegåvning! :)

Postat av: Anna

Publicerad 2005-11-15 07:42:36

Gå en kurs i valfri kampsport för att kunna ge eventuella smygande våldtäktsmän på pälsen. Även om du inte tar dig ut i spåret så har du då fått träning :-D

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-11-15 14:31:06

*asg*
Jag gillar det där med att låta hunden jaga löpare. *fniss*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-15 22:16:51

re Anna.
Kampsport låter kul.
Undrar vem jag kan få slåss med?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-15 22:17:53

Re Ellis:
Min hund jagade skidåkare förut.
Vad fort dom åkte. :)

Postat av: katti

Publicerad 2005-11-22 23:00:37

jag har alltid hatat att träna. prövat lite olika saker som dans, färktning, klättring. roligare om d e ovnaligt. har dock gått sådär. men nu jävlar började klättra igen efter x antal år. det är grymt, man får muskler hur snabbt som helst, wow säger jag bara. och detta har gjort att jag börjat gymma oxå, för att bygga upp dom muskler jag behöver. gick tom o köpte ett par löparskor, fast dom står oanvända i garderoben. det är ju kallt ute :) fattar inte vad allt kom ifrån men så fort jag fick dom där första synliga musklerna så blev jag som galen o ville bara ha fler!
lycka till!! /katti

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-23 00:50:15

Re katti:
Vilket härligt det låter!
Kämpa på själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela