Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En påminnelse från ovan

Publicerad 2005-11-21 16:16:53 i Dagens,

Min bil gillar inte kyla. Den pysslas om med motorvärmare. Får stå i garage. Så den startar snällt.
En sak glömmer jag dock varje vinter. När det blir kallt så fungerar inte dämparna till bakluckan särskilt bra. Ja, det heter säkert något annat på bilspråk. Förlåt. Men ni kanske förstår ändå.

Har just öppnat bakluckan på bilen böjer mig in och ska lyfta ut en matkasse.
Pang! Så far bakluckan igen och landar på mitt huvud.
Det gör ont! Jag tänker att det räcker nu.
Men där kom ännu en påminnelse. Lite från ovan.
En rejäl smäll i huvudet så att man vet. Att nu är det vinter igen!   

Kommentarer

Postat av: Danne

Publicerad 2005-11-21 16:32:12

Aj!
Det är inte bra att få smällar i huvudet. Ska man se det positivt så kan man ju säga att det är kallt ute och då slipper du kanske att lägga något kallt på bulan i huvudet. *s*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-21 20:13:59

Ja, du har rätt!

Man ska se det positiva i allt. :)

Fast vaniljbullar och CSI låter bättre än ett slag i huvudet.

Postat av: Ca

Publicerad 2005-11-21 22:51:01

Min bakluckas "dämpare" har samma symptom... :)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2005-11-22 23:37:28

Det gör så jäkla ont! Har lyckats dra luckan i huvudet på dottern en gång... Hade ganska dåligt samvete efteråt kan jag påpeka. Kände själv hur ont det gjorde. Du får fixa så den inte gör så mera!!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-23 00:24:58

Ca
Alexandra
Borde fixa det. Ska bara...

Postat av: Emma

Publicerad 2005-11-24 14:51:03

haha, har exakt samma problem och blir elakt påmind om det varje gång jag får en ny bula. Undrar om det finns nån lösning.. vaderade kanter?:)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-26 03:52:25

Re Emma:
Vadderade kanter låter bra.
Eller också får man ha hjälm på sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela