Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hunden myser

Publicerad 2005-11-05 21:49:14 i Hunden Mumma,

Nu har jag ägnat hela kvällen åt att mysa med min hund. Hon har blivit borstad. Hon har gjort alla cirkuskonster hon kan och fått mycket godis. En liten tuggsko fick avsluta myskvällen. Den låg hon och åt upp medan grannen väntade på att få gå kvällspromenaden med henne. Inte en chans att han skulle skynda på min hund. Vilket Mumma mycket väl vet om. Alltså är hon hur cool som helst. Ingen brådska alls med någon kvällspromenad. Förrän hon är klar. Hon kör med oss ibland. Fast på ett mycket fint sätt. Mumma behöver inga stora ord för att styra sin flock.

Nu sover hon gott i den grå, mjuka tygsängen med vita filten. Hon har två egna sängar. En vanlig Bia-bädd med en röd fleece filt. Dessutom har hon en mycket mysig och snygg tygsäng. Sen får hon självklart sova i min säng. Där har hon en egen kudde. Mumma flyttar sig mellan sängarna under natten. Golvet är skönt när det blir för varmt.

Vad jag skämmer bort min hund!

Snart ska jag fundera på vilka julklappar hon ska få i år.

 

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-11-06 13:42:29

Djuren ska skämmas bort .. så det så :-)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-07 03:23:39

Re MyyZz:
Du har så rätt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela