Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

I Algonquin Bay med Giles Blunt

Publicerad 2005-11-19 00:37:44 i Böcker,

Nya böcker landade i min brevlåda igår.
Giles Blunts senaste bok Schamanen.
Giles Blunt är en av mina favoriter. Han kan beskriva kylan i Algonquin Bay så jag känner mig ganska nöjd med den svenska vintern. Nåja.
Nu beskriver han sommaren i Algonquin Bay på ett sätt som får svensk sommar att kännas som paradiset.
Låter det trist? Det är det absolut inte. Man är fast redan från första sidan i boken. Spännande handling, intressanta personer som man vill veta mer om och som sagt den magnifika naturen skildrat av en driven författare.
Ni som gillar deckare, köp!
Ni som inte gillar deckare, köp ändå! Läs bokens inledning och njut av en god stilist. Ge boken till någon deckarälskande kompis i julklapp.
”Var och en som tillbringat någon tid i Algonquin Bay kan berätta att finns gott om anledningar att bo någon annanstans”. Så börjar det.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-11-19 01:03:16

Håller med du :-) *väntar på pocket* jag som är en fattig flicka:-)

*kram* och god läsning !!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-21 02:37:35

Boken var bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela