Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Inga grisöron

Publicerad 2005-11-07 18:25:02 i Hunden Mumma,

Annars var det hunden som shoppade idag.

Nu har hon fått en röd polotröja. Ska fixa en bild i morgon. Hon är fin i den.
Det blir skönt att ta på henne en tröja efter promenaden. Så att hon inte fryser i bilen.
Jag vet att det är en lapphund och att dom har mycket varm päls. Men hon har ju inte fått någon vinterpäls ännu.
Sen är hon gullig i polotröjan. Hon såg ganska belåten ut när hon kom hem och visade upp sig.

Mumma fick två fleeceplädar också. Rusta säljer söta fleeceplädar för hundar. Med tassavtryck. Finns i rött, vitt och svart nu. Brukar finnas i grått och blått också. Kostar bara 69 kronor. Hon ska ha en i bilen. Vi börjar med den svarta och byter ut den mot en julröd pläd lite längre fram. Hunden ska julpyntas!

Hon fick sitt favoritgodis att tugga på. Det är torkade, rökta tjursenor som är absurt dyra. En sena kostar 69-79 kronor. Tydligen är det skillnad på kvalitet, enligt min hund. Det finns billigare senor på Mysak men dom gillar inte Mumma så mycket. Arken säljer dom godaste. Senorna är ca en meter långa och hunden brukar tugga tills det är några decimeter kvar. Sen vill hon inte ha resten. Alltså brukar jag ha mängder av småbitar kvar. Nu har jag inte köpt några åt henne på ett långt tag. Hon har fått nöja sig med tuggskor. Men idag var det Mummas shoppingdag. Så jag gjorde ett undantag. Grisöron och vanliga tuggben som alla hundar brukar älska ratar min lilla raring direkt.

Bortskämd?

Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2005-11-07 19:03:33

Man skall skämma bort sina älsklingar!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-07 19:21:03

Re Rita:
Ja, det gör jag nog. Verkar det som. :)

Postat av: moni

Publicerad 2005-11-07 19:52:39

Om jag hade haft en hund (vill ha!!!) skulle jag oxå ha skämt bort den. Tveklöst!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-08 00:50:50

Re Moni:
Jag blir värre och värre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela