Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag är en backup

Publicerad 2005-11-26 02:36:27 i Sweets for my sweet,

När Pyret och jag är på våra allra muntraste humör brukar vi prata om vår imaginära framtid.
Hur mycket vi har gemensamt. Hur väl vi känner varandra på vissa områden.
Men även hur dåligt vi känner varandra på andra områden.
Jag vet knappt vilken mat han tycker om, vad han äter till frukost, vad han gör på kvällarna, vad han och hans son gör tillsammans. Vilka gemensamma intressen har dom? Han och hans son.

Om Pyrets intressen visste jag mycket förut. Hundar, pengar, jobbet, pengar, materiell standard. Alltid pengarna först. Nu har jag ingen koll.

Så här kanske:

1 Pengar

2 Sprit

3 Sonen

4 Arbetet

5 Hästar? Trav.

6 Mer sprit?

7 Hundar? Tveksamt, är mer intresserad av travhästar nu.

8 Spela på travhästar

99 Jag? Nej jag finns nog inte med på listan mer än som en backup.

Det kan jag förstå. Man ska alltid ha en backup.

Jag har också en backup. Helt okej!


Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-11-26 08:38:56

Jag tycker faktiskt inte att det är okej att vara en backup ... låter alldeles för ledsamt:-(

*KRAM*

Postat av: cornelia

Publicerad 2005-11-26 23:31:32

Jag tycker inte pyret verkar var värd att slösa tid på - inte din tid i alla fall

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-26 23:52:56

MyyZz
cornelia
Jag beskriver honom väldigt negativt.
Inte snällt.
Men sant. För mig!
Han är inte värd att slösa någon tid på alls. Ni har rätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela