Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Moddarna är inte glada

Publicerad 2005-11-18 16:50:49 i Politik,

Jag skulle skriva om moddarna. Tog en liten timeout bara.
Blir lite misstänksam när jag inte hör något nytt från Fredrik och moddarna. Nu sitter dom och tänker ut något nytt elände, tänker jag.
Tydligen är vi fler som undrar vad dom gör.

För i Expressen kunde man läsa rubriken ”När såg du senast en glad moderat?”. Ja, inte vet jag.
Är väl inte meningen att dom ska se glada ut. Står nog inte i parti programmet. Artikeln i Expressen är skriven av Mattias Svensson. Han påstår att moddarna numera gillar både kollektivavtal och Ams. Va fan? Nu har jag missat nåt.
Gillar moddarna Ams? Ytterligare ett skäl för mig att inte rösta på moddarna.
Finns det verkligen några som gillar Ams? Inte ens Ams själva gillar väl Ams.

Kommentarer

Postat av: MOCCA

Publicerad 2005-11-19 00:29:47

Jag tycker det är bra när moddarna gör sånna uttalanden, förhoppningsvis tappar dom MASSOR av väljare på det :)
/M

Postat av: Antimodd

Publicerad 2005-11-23 00:09:42

Om det redan finns 2 arbetarpartier, s och v, förstår jag inte varför m, som en gång bildats som motvikt till arbetarpartierna, plötsligt ändrar riktning. Luktar lite falskt. Annars skulle ju "riktiga" moderater hoppa av i förskräckelse. Och då vore partiet ganska litet, men skulle kunna bilda koalitionsregering med v!
Frågan är dock - har något gjort en konsekvensbeskrivning av herr "R":s förslag för de arbetslösa?
Socialnämnderna måste få 80% av kommunbudgeten för att lösa problemen med alla bostadslösa och arbetslösa villaägare. Lägenheter till alla, matpengar...
Huspriserna kommer att rasa. De som vill sälja av andra orsaker än arbetslöshet/sjukdom, kommer att få sälja billigt - med förluster!
Generalstrejk vore på sin plats. Massiva mailförfrågningar till lokala partigrupper och tidningar om hur m ska lösa alla problem som kommer hoppas jag på.
Slutligen - vill ni starta eget - sy tält! De närmaste 4 åren kommer ni att få pengar att betala pensionsförsäkringen och en privat sjukförsäkring.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-23 01:04:41

Re Antimodd:
Moddarna och vänsterpartiet i en koalitionsregering. Haha!

Bäst att börja sy på tältet nu!

Postat av: Anonym

Publicerad 2005-12-03 19:28:38

Så fel ni har. Fördomar kanske? Moderaterna är det parti som tycker att männsikor själva kan och ska få bestämma över sin egna liv. Inte politiker.
Finns massvis med glada moderater och ännu gladare vart vi när Reinfeldt kom in som en frisk fläkt!
Är det inte dags att pampen Göran Persson får kliva tillbaka? Ser ni inte själva att det samhälle som det vi har idag- är skapat av den socialdemokratiska regeringen som haft makten förutom några få futtiga år. Tycker ni att det är rimligt att vi- Sverige som har högst skatt i världen ÄNDÅ inte ligger i toppen när det gäller sjukvård, skola osv? Man kan ju tycka att det vore så när vi nu betalar för det. Men icke, så är det inte. Nä, kom igen. Ni är förblindade precis så som Göran & Co hoppas på. Hoppas nu bara att ingen avgår i tsunamin-katastrofen för då kommer alla tycka så synd om dem att det gynnar dem positivt i valet. Tror jag. Gå in och läspå lite: www.moderat.se

Postat av: Antimodd

Publicerad 2005-12-05 15:27:10

Det där med att bestämma själva - inte bestämde jag att jag skulle bli arbetslös efter 16 år hos senaste arbetsgivare... snacka om att vara mer eller mindre rättslös. Gillar man inte erbetslöshet ska man inte heller kunna göra folk arbetslösa. Detta borde "herr R" förstå och göra något åt. Man jobbar ju inte bättre mot nytt jobb via arbetsförmedlingens hemsida om man har gått i kk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela