Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ont

Publicerad 2005-11-04 01:43:31 i Hälsa och ohälsa,

Har alldeles för ont i nacken för att sitta vid datorn. Men jag vill ju kolla vad alla skriver om.
Får svara på kommentarerna i morgon.
Nu tog jag en extra värktablett och snart ska jag lägga mig och göra mina avspänningsövningar.
Tabletten ska få verka lite först. Jag gillar inte yoga men avspänningsövningarna vill jag inte vara utan. Har ett bra avspänningsprogram som är skräddarsytt för mig. Mycket bra.

Annars vandrar jag i en ständig dimma nu. Nej, det beror inte på för många värktabletter. Det är dimmigt ute bara. Just nu är det mörkt förstås. Men på dagarna.
Dimman ute gör dagarna jämngråa. Helst vill jag stanna kvar i sängen och sova hela dagen. Möjligen läsa lite. Senaste Scarpetta boken är ok. Nu vet jag varför Lucy käkar mysko piller. Jag tjuvläste lite.

Det är en seg period det här. Vet inte när jag såg solen senast. Blir lite roligare med första advent. Jag vill ha ljus och glitter.
Vilken tur att jag har min söta hund. Skulle inte gå några promenader om jag inte hade Mumma. Promenader utan hund är trist.

Igår eftermiddag kom hon upp i sovrummet tidigt på eftermiddagen. Mumma kröp in under sängen och sov där ända tills det var dags för kvällsrundan. Tror nog att hon gärna hade hoppat över den. Annars vill hon helst ligga i hallen på dagarna. Så att hon har koll på allt som händer i huset. När jag försöker locka upp henne till sovrummet får jag antingen släpa 18 kilo lapphund uppför trappan eller locka med godis. Sen springer hon ner till hallen igen så fort hon kan.
Men igår myste vi hela eftermiddagen.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-11-04 11:06:52

Uscha, är såååååå trött på detta surväder och mörker

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-05 22:09:28

Re Nina:
Ja visst blir man trött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela