Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bitchiga vårdcentralen

Publicerad 2005-10-19 19:45:33 i Hälsa och ohälsa,

Jag har förmodligen en mycket bra läkare. Tillhör nog en bra vårdcentral. För när jag susar runt bland olika bloggar och läser om hur svårt många har att komma fram till sina doktorer känns det som jag lever i en drömvärld. Om jag jämför.

Jag kan alltså nå min läkare via e-mail. Fungerar hur bra som helst. Vårdcentralen har en egen hemsida där e-mail adresserna till alla som jobbar där finns listade. Naturligtvis finns telefonnummer och telefontider upprabblade där också.

Annars kan vi ringa till sjuksköterskorna hela dagen.
Alla har ju inte datorer. Många vill prata med en människa på vårdcentralen.
Om sköterskorna är upptagna en kort stund så svarar kvinnan som jobbar i receptionen.
Första gången det hände så blev jag så förvånad att jag blev helt tyst. Va?
En levande människa som vänligt svarar i telefon. Ingen telefonsvarare eller upptagetton i all evighet.
Det går utmärkt att avboka besök eller fixa enklare saker genom att ringa till receptionen.
Är det unikt?

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-19 20:45:37

Om man kommer personligen till "min" vårdcentral och har något ärende ombedes man gå hem och ringa.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-19 20:52:35

Ja, det är väl en höjdare.
Det har hänt en gång för mig. Då gick jag till receptionen och frågade efter chefen på vårdcentralen. Framförde mina klagomål på plats.
Chefen är faktiskt jävligt duktig.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-19 22:20:28

Det känner jag igen .. som Kimmi skrev .. *suckar* ...
Det låter unikt det du beskriver .. här är det ett stort skämt .. allt som har med VC att göra:-( Jag har varit till läkaren 3 gånger senaste månaderna ... 3 olika läkare .. + psykläkaren:-( Hur kul är det på en skala? :-(

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-19 22:34:27

Re MyyZz:
Det är inte kul alls.
Snarare riktigt vidrigt.

Ändå är det inget unikt dom har gjort på vårdcentralen.
En förklaring är naturligtvis att personalen själv tagit över verksamheten och driver vårdcentralen som ett aktiebolag. Där nästan alla är delägare.

Faan nu gör jag nästan reklam för moddarnas idéer om hur vården ska bedrivas.
Men rätt ska vara rätt!

Förresten var min läkare kommunist förut. :).
Nu är väl bara Lars Ohly kommunist. Men hon röstar knappast på moddarna. Min bitchiga läkare. Dessutom har det inget med saken att göra. Jag bara pladdrar.

Landstinget är ingen bra arbetsgivare. Engagerad personal bränns ut av en tung organisation med chefer på olika nivåer som inte kan verksamheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela