Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fega Fredrik på vårdcentralen

Publicerad 2005-10-19 00:01:54 i Politik,

Moddarna med Fega Fredrik i spetsen vill visst att människor som blir sjuka ska skaffa sjukintyg från första dagen. Jag skrev om det här.
Om detta eminenta förslag genomdrivs vill jag gärna se hur sjukvården ska organiseras. Det är ju svårt redan nu för dom som är sjuka att ens komma fram på telefon till vårdcentralen.

Hur har Fredrik & co egentligen tänkt?
Att vi ska anställa en million nya läkare som bara ska syssla med att skriva sjukintyg? Var ska den millionen läkare komma ifrån?
Är meningen att vi ska skrämmas att bli friska från influensa och magsjuka så att vi går till jobbet med rännskita. Och sedan smittar ner alla andra på arbetsplatsen.
Tänk när det går vinterkräkssjuka. Yes vad kul när alla kommer att kaskadspy på varandra eftersom dom inte får träffa sin läkare för det obligatoriska sjukintyget från första dagen.

Jag är verkligen för en hårdare kontroll av sjuka. Jodå!
Speciellt av dom som är korttidssjuka. För detta förslag handlar väl främst om dom. En grupp som kanske inte är det största problemet i detta land när det gäller sjukskrivningar. Eller…?
Om jag fick bestämma skulle arbetsgivaren eller kanske staten få montera upp kameror i hemmen så att man kunde kolla att alla som påstår sig vara sjuka verkligen är det.
Dom ska faan i mig ligga i sängen hela tiden med undantag endast för kortare toabesök.
Fredrik är feg!
Jag är inte feg. Nu ska vi ta itu med detta problem. Ordentligt. Så det svider.


Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-19 00:18:43

Fattar inte vilken planet han kommer ifrån. Det hade varit en snygg syn i sommras när jag hade nackspärr och det tog mig en halvtimme att ta mig upp ur sängen om jag hade varit tvungen att ta mig till en läkaren, som ändå inte hade haft tid att ta emot mig. Det hade säkert gått fin fint *S*

/M

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-19 00:20:05

Moddarna hade nog skickat en ambulans till dig. :)

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-19 08:15:39

Man kanske kan samordna övervakningskamerorna med TV digitaliseringen? en box för TV och övervakning ;-) Jag kanske är lite 1984 skadad men erkänn att det skulle vara läskigt he he

Och så skulle man kunna anordna tältning utanför vårdcentralen, så som de gör innan bruce springsteen konserter. Lägg dig i sovsäck utanför entren på fredag kväll så kanske du får komma in först på måndag morgon ;-)

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-10-19 09:07:26

Ja, jag fattar inte hur moderaterna har tänkt sig hur jag än försöker. Och tänk på alla stackars tanter och farbröder som inte skulle få någon tid alls hos läkarna för dom måste prioritera dom som har jobb i första hand. Nä, kan inte annat än att skaka på skallen...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-19 18:58:21

Re Anna:
Jamen det är ju lysande!
Folk är ju lite sura över tvångsdigitaliseringen.
Men med ditt förslag kommer alla att längta. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-19 18:59:46

Re humlan:
Undrar vad moddarna tänker göra med alla äldre och sjuka människor?
Hmm...

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-10-19 23:55:01

Moddarna=Mobbarna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela