Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Galna tanter

Publicerad 2005-10-20 18:02:46 i Dagens,

Har alltså varit hos tandhygienisten idag. Gillar inte att gå dit särskilt mycket.
För att göra saken värre har den tjusiga tandläkarmottagningen placerat musikspelaren från helvetet i väntrummet. Gjord av någon konstnär. Med små vindspel och luckor som kan öppnas och med en radio som inte kan användas. Vi får bara lyssna på CD i apparaten. Svår att beskriva, måste ses. Ska ta med mig kameran nästa gång. Jag tycker att den är otäck. Ful och otäck. Dessutom spelar dom olika CD med avslappnande ljud. Dvs. ljud från en flöjt. Vågor och vinden som brusar. Påminner mig om andra typer av avslappnings CD som jag tvingat mig att lyssna på.
No more. Jag vill ha en tv eller en vanlig radio när jag väntar på tandläkaren.

När jag sitter där och lider märker jag att det sitter en tant och pratar högt för sig själv bakom en bokhylla. Varning, varning tänker jag och tittar tomt ut i rymden för att inte behöva få en galen tant på halsen också.
Plötsligt vrålar hon till ordentligt.
”Var är min krycka?” skriker hon. Jag hoppar till i stolen och det gör också en man som sitter i väntrummet. Visar sig att det är tantens sällskap. Hon är alltså inte galen utan hon har hela tiden pratat med gubben som sitter bakom bokhyllan. ”Man måste prata högt när dom hör så dåligt” säger tanten.
Sen tar hon sin krycka och hasar ut till receptionen. Dunkar kryckan i disken och frågar vad det är för hemsk musik dom spelar i väntrummet. Den vänliga tjejen svarar att hon inte riktigt vet men att det är något med panflöjt. ”Just det” vrålar tanten. ”Sånt är populärt nu, men hemskt är det.”
Nu börjar jag gilla tanten. ”Man blir inte på bra humör av att höra det här eländet” fortsätter hon. Sen går hon fram till musikanläggningen och tittar kritiskt på cdn med panflöjtsmusik. Ser ut som hon ska gå loss på musikanläggningen med kryckan.
Jag är just på väg att säga något uppmuntrande då min tandhygienist kommer och hämtar mig.
Synd! Vi kunde ha haft en massaker på musikanläggningen från helvetet.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-20 19:38:57

*fnittrar* Jag kan se det framför mig :-)) Massakern alltså :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2005-11-12 20:07:26

haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela