Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

ica är skit

Publicerad 2005-10-07 17:12:47 i Lite av varje,

Inte gick det att ta det lugnt idag. Jag upptäcker att min lokala ica butik har tagit bort min favorit snabbmat. När jag frågar personalen om varför dom har gjort det får jag olika svar av typen. ”Vet inte”, ”tror du inte att man har ersatt den med…”, ”vår frysdiskexpert har fikarast”. Sen kommer en äldre dam som helt frankt påstår att det inte finns någon mat som heter det jag påstår. Jaha du! Tack för det.

Jag åker till närmaste större ica butik och köper en kartong av mat eländet. Frågar personalen där om orsaken till att dom har kvar mitt favoritkäk. Beror det på att den affären är en kvantumbutik och den andra är en supermarketbutik? Men där är frysdisk experten på lunch så några svar kunde jag inte få. Men kvinnan i kvantumbutiken är trevlig och faktiskt lika irriterad som jag är över skiticas fasoner. Dom får prata med galna kunder varje dag. Ja, alltså kunder som är galna av ilska över att bli tvingade att köpa något euroshopper elände som ingen vill ha.

Åker tillbaka till supermarketbutiken och visar kartongen med mat och säger att så här ser maten ut. Nu vill jag veta varför ni inte säljer den.

Efter några minuter kommer hon tillbaka och berättar att just den här maten säljer så dåligt. Vi tar bort den ur sortimentet för att vi ibland bara säljer en kartong per vecka. Vilket kvalificerat skitprat! Jag ensam köper ju för faan mer än en kartong per vecka.

Vad har dom ersatt maten med? Naturligtvis icas eget märke. Vad annars?

 

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-07 23:07:44

Skitica...dom har inte Denniskorv heller...försöker pracka på en nå't j-a Euroshopper-EHEC-skit! Denniskorven är ALLTID slut, ändå får de inte in i sina tjocka huvuden att de ska beställa MER! Eller.ICA's egna varor...blä...det enda som är bra är Stig!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-08 21:11:02

Stig är bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela