Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Middagar och mailstrul

Publicerad 2005-10-02 17:47:42 i Dagens,

Våra middagar går verkligen fort. Inte för att maten är tråkig utan för att alla vill bort från matbordet.

Jag avskyr att sitta vid ett köksbord. Vill helst sitta i en skön soffa och äta.
Absolut inte för att jag gillar att slafsa i mig maten. Bordsskick är trevligt.
Men jag får så otroligt ont i nacken och ryggen av dom flesta köksmöbler. Köksstolar är ofta otroligt obekväma. Blir bara en evig pina att sitta stilla.
När jag får råd att köpa nya möbler till köket ska jag välja mycket noggrant. Bekväma, sköna stolar ska jag ha. Inte några hårda trästolar som pinar sönder ryggen. Mjuka sköna stolar. Får väl fortsätta att drömma om det.

En annan sak jag drömmer om nu är att någon fixar en inställning i min dator. När jag skriver ut mina mail så blir texten helt plötsligt pytteliten. Behövs både glasögon och förstoringsglas för att läsa mailen.
Var har jag pillat nu då? Jag har inte rört några funktioner som har med mina mail att göra.

Blir så irriterad att jag måste äta lite godis. Efter blåbärspajen.

Kommentarer

Postat av: lyckliga grodan

Publicerad 2005-10-02 18:13:03

själv tog jag godis före maten.. och sedan åt jag de friterade bananerna först.. med glass..
så tokigt det blev.. men jag fick plats med lite mat iaf

Postat av: moni

Publicerad 2005-10-02 18:23:14

Jag gillar utseendet på din blogg! Jättesnygg!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-02 18:24:22

Personligen föredrar jag ju efterrätter och godis. :)

Friterade bananer. Mums!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-02 18:25:28

Re Moni:
Tack!
Nu ska jag vara röd ett tag!

Postat av: Rita

Publicerad 2005-10-02 19:15:13

Det finns ett program, gratis, som man kan ladda ner, så blir texten större,, skall försöka hitta den. Mitt data-liv blev mycke lättare när jag hämtat det.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-02 20:27:26

Blåbärspaj! Det är bara rabarberpaj som är godare än det ju! Jag vill med ha lite!

Postat av: Rita

Publicerad 2005-10-02 20:49:27

Jag letar o letar, men vet inte vart det tagit vägen,, hittar det inte.

Postat av: Lena

Publicerad 2005-10-02 23:24:17

här inne blir man både hungrig och mätt på en gång, samtidigt som mina tankar börjar röra sig runt i huvudet,,, större text,, Rita letar program, hittar det inte…. det måste väl gå att gå till inställningen för utskrift och trycka runt där på någon liten söt knapp som har som uppgift att göra texten större på utskrift? Ska kolla upp det…

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-03 00:09:01

Rita och Lena:
Finns något sätt att fixa texten. Behövs nog inget extra program. Det fungerade ju igår.
Men jag är för trött ikväll.
Och jag ska inte putsa mer fönster på ett tag. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-03 00:10:13

Re Anna:
Jo den pajen satt fint!
Två bitar. Mums! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-03 00:13:39

Men fortsätt leta Lena. Please!
Har god lust att ringa till min datasupport för detta jävligt banala problem. Men... Nej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela