Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Morfin tack

Publicerad 2005-10-05 20:34:35 i Min hälsa,

Jag vill ha en rejäl morfindos nu. Intravenöst. En rejäl shot rakt i blodomloppet.
Inte för att jag har särskilt tråkigt ikväll.

Utan för att jag har så ont. Ibland glömmer jag. Hur jävla mycket det kan värka i kroppen.
Känns ofattbart att jag ibland får så ont att jag svimmar av smärta. Inte kan sitta, stå eller gå. Blir yr och spyfärdig av värk i nacken.

Det är bara sängen och en rejäl dos av allt som finns i form av värktabletter som hjälper.
En näve med piller i olika färger.
Härda ut.
Numera lindras ju värken efter några timmar. Bara jag får sova. Bara jag kan ta mina piller.

Nu hjälper det tyvärr inte med moffe. Annars skulle Ketogan finnas i mitt husapotek. 
Men nejdå. Inte ens en morfinpump gav min värk i nacken någon särskild lindring. Det var kanske lika bra. Morfin är väl inte läkares favoritmedicin precis.

Fast jag längtar efter en Quick fix ändå.


Kommentarer

Postat av: Ior

Publicerad 2005-10-05 20:41:09

Hoppas att det går över snart. Att ha ont i nacken och huvudet är ingen hit! Hur man än ligger mår man illa av värken. Krya på dig!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-05 20:44:41

*varmochgokram*... ledsen att läsa att du inte mår bra.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-05 20:49:14

Ja, det går över det går över...synd bara att man måste må piss innan pillerna verkar....

Postat av: Rita

Publicerad 2005-10-05 22:24:37

Märkligt att så många i detta land tvingas ha värk! Det finns ju bra mediciner, som inte är så farliga,,,men läkarna älskar ju Alvedon mot allt!
Jag fattar inte, att detta inte strider mot "männskliga rättigheter"?
Ingen skall behöva ha värk, i någon form! Så enkelt är det!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-05 22:38:04

Re Ior:
Det är skit med värk!
Tack för att du peppar mig lite! Behöver det idag.

Vilka otroligt vackra bilder du har på bloggen. WoW!
/D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-05 22:39:18

Re MyyZz:
Tack go tjejen!
Det börjar kännas bättre nu!
kram
/D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-05 22:40:13

Re Anna:
Ibland känns det som en evighet.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-05 22:42:51

Re Rita:
Du har så rätt om Alvedon!
Läkare ääälskar Alvedon. Barnmedicin säger jag!

Kan möjligen använda det som en extra kick kombinerat med andra mer effektiva tabletter. Då kan det ha lite effekt!

Postat av: Ior

Publicerad 2005-10-06 01:15:49

Problemet med till exempel Alvedon är att de tillslut ger bland annat huvudvärk, snacka om rundgång.

Kul att du gillar mina bilder förresten *ler*.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-06 11:45:32

Re Ior:
Många värktabletter kan ge huvudvärk som biverkning.
Men att just Alvedon skulle göra det har jag inte hört talas om.
Paracetamol är en snäll substans på det sättet. Man får vara rädd om levern däremot. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela