Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma piper som en kyckling

Publicerad 2005-10-27 20:23:42 i Hunden Mumma,

Min hund kan jag däremot skriva om.
Min granne och jag satt och pratade. Han berättade något om sin jobbresa. Mumma hörde på hans tonfall att pratet inte handlade om henne. Då började hon pipa lite grann. Hon får ju inte skälla inomhus. Lapphundar har så lätt för att skälla så jag skulle uppfostra min lapphund till att bara skälla när det verkligen hände något. Hon lurade mig naturligtvis. Hon har aldrig skällt inomhus. Inte när det ringer på dörren. Inte när okända människor kliver in i hallen och jag verkligen tycker att hon borde skälla. Inte ett enda skall.
Nu ville hon ha uppmärksamhet så hon fortsatte att pipa. För då börjar vi omedelbart prata med hunden och hon hamnar i centrum precis som hon vill.
Idag gick hon fram till skåpet i hallen där det finns lite hundgodis. Grannen gömde lite godis och Mumma fick leta. Glad lapphund roade sig länge med det. Sen började hon göra konster. Alla konster hon kan på en gång. Innan någon hann ge något kommando. Det var ju så bedårande sött att vi genast plockade fram mer godis och lät henne göra hela cirkusprogrammet minst tre gånger. Under jubel och applåder så rullade Mumma. Satt fint, hälsade, visade magen och allt annat som hon nu kan göra. Är dom inte för söta, barnen. Jag menar hundarna.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-28 10:29:08

*ler* låter som hela Mumma är stor godisbit .... *villbaramysainnäsanipälsen* Mys!!!!
Det gör mig glad när du skriver så kärleksfullt om henne:-)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-28 23:30:04

Re MyyZz:
Hon är söt som en chokladpralin!
Klok som...!
Nej bäst att sluta. Annars ger jag mig aldrig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela