Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

My ass

Publicerad 2005-10-12 22:32:55 i Hälsa och ohälsa,

Annars är dom ju riktigt mänskliga nuförtiden på gyn mottagningarna. Nu får man ju ha byxorna på när man pratar med läkaren före undersökningen. Får prata och berätta om varför man söker hjälp.

En läkare frågade mig ”och vad är det som har fört dig hit?”.
Jo, jag satte mig i min blå Saab och… Han såg inte glad ut över det svaret.

Annars lär man sig hur viktigt det är med klädseln. Inte fasen behöver man göra en brasiliansk innan man träffar gyn läkare. Tvärtom snarare. Då kan man få en liten föreläsning om vad nyttigt det är med hår. Just där. I dom regionerna.
Klädseln är viktigast. En lång tröja är att föredra. Helst en som når till knäna. För då kan man vara lika kaxig fast man står där inne i undersökningsrummet med underlivet bart. Små söta toppar som inte döljer något kan få många att komma av sig.
Jag säger ifrån när det är för många som vill vara med. Nu har jag ju jobbat i sjukvården och vet hur viktigt det är att läkarkandidater får öva. Lika bra att dom får göra det på mig som är van.
Men dom som inte uppför sig som folk åker ut. Omedelbart.
Sist jag var där fanns en färdigutbildad läkare med när jag pratade men min läkare. Min gynekolog berättade att killen arbetade på vårdcentral och var på sjukhuset för att lära sig lite mer. Själv sa han ingenting. Hade ingen namnskylt och presenterade sig inte.
Sen stod vi i undersökningsrummet alla tre. Undersköterskan var ju med också.
Då fick jag ett utbrott. Funkade fint även fast jag stod med ändan bar. Jag frågade honom vad han hade att göra där inne. Om han inte hade lärt sig på vårdcentralen att man brukar hälsa på patienterna. Sen bad jag honom försvinna ut därifrån. 
Snopen liten grabb som gick ut därifrån. Kanske lärde sig något.

Bråka inte med mig när jag står med ändan bar. Jag säger bara det!

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-12 23:17:00

Bra att du kickade ut honom :) Hoppas att fler vågar markera och säg ifrån. Själv har jag råkat ut för att ngn. kommer in när man redan ligger där. Har genast "rest mig upp" och bett dem lämna rummet. Kandidater är okej, men då skal de vara med från börja OCH PRESENTERA sig!Bra med lite klädråd också, en gång för sådär en 100 år sedan så hade jag en byxklänning på (pinsamt jag vet)och hade inte en tanke på att jag skulle till gynnkolgen. När jag kom dit blev det väldigt jobbigt. Som tur var hade jag iaf bh på mig, annars hade jag legat däe helt naken, hemska tanke ;(
_______________________________________________
Appopå att "pinga" vad är det -och hur gör man det? Min blogg kommer upp varje g¨ång jag gör ett nytt inlägg, men det kannske inte var det du menade?
Tack också för den värmande kommentaren :)

/M

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-12 23:52:06

Nästan naken i gynstolen.
Inte kul!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 00:02:04

Nu är vi två som har skrivit om hur man pingar. Så lycka till!

Postat av: Alter ego

Publicerad 2005-10-13 08:13:22

UnderBART inlägg! ;o) Och grymt bra sagt! Själv har jag börjat säga ifrån att jag inte vill ha kandidater med. Förr sa jag ja av dåligt samvete, men nu får dom helt enkelt öva på någon annan...

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-13 12:20:33

*fniss* Du skriver så himla bra jämt!

Och ja fy 17, vad har man inte fått vara med om tack vare (eller på grund av, kanske) alla dessa kandidater och liknande...

Postat av: rita

Publicerad 2005-10-13 13:07:32

Å vad jag tyckte den blå saaben satt fint, ,, hur kunde han hålla sej för skratt?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 16:04:24

Re Alter Ego:
Ja livet är underBART! Haha!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 16:07:44

Re Ellis:
Ibland kan det vara kul med kandidater.
För då pratar läkarna med varandra och tror att jag inte förstår terminologin. Det gör jag ju.
/D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 16:08:36

Re Rita:
Han var totalt humorbefriad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela