Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Överdos

Publicerad 2005-10-14 15:25:39 i Dagens,

En kort promenad blev det. Till stranden. Det är ju perfekt för både mig och hunden.
Där reflekteras solljuset av både vattnet och den ljusa sanden så min hjärna är nog helt överlycklig över allt ljus som den så väl behöver. Varför behöver vi solljuset nu då?
Har nog fått en överdos idag. För jag kan för mitt liv inte komma på vilket hormon det är som gör att vi blir lyckliga. Serotonin, melatonin, stryknin? Är det hormoner överhuvudtaget?
Är det förresten hormoner vi behöver? Kanske är signalsubstanser vi behöver. Ja, något behöver vi för att hålla vinterdeppen borta. Jag vet fler saker. Återkommer till det.

Hunden blir överlycklig av att få springa på stranden. Hon gillar att jaga vågorna. Faan vad hundar är dumma egentligen. Nej, förlåt det där menade jag inte. Min hund är inte dum! Jag är dum!
Hon springer efter hela stranden och jagar skum på vågorna. Sitter och väntar på den perfekta vågen som vilken van surfare som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela