Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Rabarber med grädde

Publicerad 2005-10-20 23:38:35 i Lite av varje,

Köpte mer te idag.

Det blev:
Höstglöd
Rabarber med grädde
Munkte (igen)

Jag har en sorts konstig fobi när det gäller att dricka te på kvällen.
Eftersom jag inte har sovit vettigt på drygt 10 år så har jag naturligtvis läst allt om hur man ska komma till rätta med sömnproblem. Det står alltid att man ska undvika koffein på kvällen. Inget kaffe, cocacola eller ens te om man är känslig. Därför undviker jag te på kvällen. Blir ju så otroligt kissnödig av te dessutom. Ändå längtar jag efter en god kopp te så att jag kan bli galen ibland.
Men när jag tänker efter så somnar jag ju ändå inte förrän ca 4 eller 5 på morgonen. Vad spelar det då för roll om jag dricker lite te på kvällen? Kan väl knappast göra någon större skillnad. Dessutom har jag otroligt många timmar på mig att springa på toa.
Nu ska jag dricka te på kvällen. Eller PepsiMax.
När jag vill!


Kommentarer

Postat av: Ior

Publicerad 2005-10-20 23:47:49

Rabarber och grädde eller hellre rabarberpaj. Åhh! nu blev jag sugen på rabarber.

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-10-21 00:14:35

Har du testat något örté? Då får man hela thé-ritualen fast inte lika uppiggande och vätskedrivande (tror jag). Det funkar för mig när jag är hemma hos kvälls-thé-människor. Eventuella hälsoeffekten skiter jag i, det är myset som räknas.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-21 00:36:11

Re Ior:
Rabarberpaj är underbart gott!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-21 00:37:43

Re Mr.D:
Visst är det myset som räknas.
Det kanske finns något gott örtte som inte smakar hö nu.

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-10-21 00:53:38

Örtte är en bra ursäkt att ta två skedar honung i koppen...vem bryr sig om smaken då? :P

Postat av: Nina

Publicerad 2005-10-21 22:29:05

Prova Yogi-te om du hittar märket nånstans. Annars är rött te gott tycker i alla fall jag. Och det är koffeinfritt. Det finns ju flera "somna-gott" teer åxå! Fast dom är i och för sig örtteer och det gillade du ju inte...=)

Postat av: Alter ego

Publicerad 2005-10-21 23:28:18

Å en till som gillar Pepsi Max!
Förresten ett tips: köp rött och grönt te. Det gröna innehåller endast lite koffein, det röda inget alls. Ändå är det ljuvligt gott.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-24 00:21:25

Re Nina:
Ni är två som gillar rött te. Jag kapitulerar. Ska köpa nästa gång. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-24 00:22:53

Re Alter ego:
Pepsi Max är otroligt gott! Mycket godare än coca cola light.
Men nu börjar jag gilla Coca cola light med lime.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela