Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vad gräver ni efter?

Publicerad 2005-10-12 22:28:08 i Hälsa och ohälsa,

Gynekologer är människor dom också. Kom just på det!
För några år sedan opererade jag bort livmodern. Lika bra. Den hade bara orsakat en massa elände under flera år.
Det konstiga var att efter operationen, när jag var på besök på gyn mottagningen så gjorde läkarna fortfarande en vanlig undersökning. Dom klämde på magen och grävde efter en livmoder som inte fanns där.
Första gången det hände så blev jag så förvånad att jag inte kom mig för att säga någonting.
Men andra gången då jävlar…
Vi brukar göra så, svarade läkaren.
Jaha? Vad förväntar ni er att hitta då? Undrade jag. Fick inget riktigt svar på den frågan. Det upprepades inte. Läkaren skrev väl något käckt i journalen så att nya gynekologer skulle veta att akta sig för den här damen. Hon är bitsk.

Man kan ju undra. Vad dom tror att dom ska känna. Ett Alien?


Kommentarer

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-10-12 23:14:35

Men..är dom hur blåsta som helst eller?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 00:03:43

Re Humlan:
Ja, det kan man fråga sig!

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-13 19:43:16

Tål att upprepas: J-a kvacksalvare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela