Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Världens lön

Publicerad 2005-10-30 19:40:06 i Dagens,

Den extra timmen vi fick idag använde jag naturligtvis för att sova. Precis som jag planerade.
En av mina vänner är extremt, äckligt morgonpigg så hon använde sin extratimme åt att tända ljus, dricka te, lyssna på musik och skicka sms. Vid sjutiden eller åttatiden eller vad fan klockan nu var så plingade mobilen till. Kollade snabbt och tänkte att nu har hon skickat sitt sms fel. Till fel person. För vid den tiden på morgonen är jag aldrig pigg. Även om det lät otroligt mysigt med alla tända ljus och allt annat. Dessutom hade hon avslutat sitt sms med ordet ”kramis”. Det brukar hon aldrig göra. Tänkte att nu har hon hittat något nytt gullefjun. Jag somnade snabbt om och vaknade som planerat vid elvatiden. Eller tolvtiden. Skickade ett svar till henne och berömde henne för att hon var så gullig men att hon kanske borde skicka ett nytt sms till han som väntar på kramarna. Fick svar att hon inte hade skickat något sms fel utan hade skickat ett ”god morgon sms” till sina barn och bästa vänner. Undrar om jag räknas till kategorin ”bästa vänner” nu? Hennes barn är extremt morgontrötta och ganska ilskna vid den tiden. Jag kan tänka mig att det var några som muttrade rätt högt över hennes egentligen alldeles otroligt gulliga sms. Otack är världens lön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela