Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Aggressiva bilder

Publicerad 2005-09-26 11:19:34 i Dagens,

Lite aggressiv blir jag när jag ser bilden högst upp i bloggen. Skor, kläder. Mode. Jag skriver inte om mode.
Jag är pro medlem så det går naturligtvis att ändra. Jag är för dålig på den biten bara.
Hade jag känt lust att lära mig allt om hur man gör en snygg layout hade jag nog gjort en hemsida istället och riktigt gått in för att ägna mig åt HTML koder. Nu vill jag bara skriva och strunta i resten. Men bilden måste bort. På något vis. Sen ska den ersättas av en bild som passar min text bättre.
Ändå känns layouten gladare än den förra jag använde. Den var så grå. Man kände sig grå av att titta på den. 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2005-09-26 11:34:15

Jag vill ha en snygg dimmigt och disigt blå design på min bloggsida... med blånande berg och stjärnhimmel och månskära...

men kan inte något om hur man gör om det till sådan design...trodde att man som pro kunde välja på fler färdiga designer.. men har inte hittat fler att välja på!

gillar ju inte grönt... men den gröna färgen var bra till det foto på mig som jag har där nu

Postat av: Anonym

Publicerad 2005-09-26 12:03:04

om du går in i HTML koden borde det finnas en tag som heter något med IMG och en länk (typ img src =" http://www.bildensadress.se" och sen bildens storlek) då måste du ladda upp en annan bild på en tom sida med samma mått eller vilket mått du nu vill ha (tex 400 x 100 pixlar) sen är det bara att ändra adressen i tagen. (till "http://nyadress.se") inte så svårt men jag är inte så bra på att förklara

Bakgrunden är ännu enklare att ändra om du vill ha en vanlig färg. Det står background eller BG sen en länk till en bild, då är det bara att ta bort länken och sedan skriva in färgkoden till den färg du vill ha exempel: bgcolor ="grey"

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-09-26 15:28:04

PRO = Pensionärernas Riksorganisation! *fnissar retsamt*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-26 21:46:40

Re Nina:
Det där lät snyggt!
Men inte får vi några fler färdiga designer. Lika för alla.
Men vi kan ändra i stilmallarna!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-26 21:49:36

Tack du okända person som kommer med bra tips!

Jag kommer nog att få ordning på det här också! Med lite hjälp.

Tack! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-26 21:52:32

Re Kimmi:
Jamen nu var du rolig!
Jag hade inte tänkt på vad förkortningen kan betyda. :)

PRO! Yes!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela